کتاب چه ساده عاشق حرف های قشنگت شدم pdf

باورهای نادرست در انتخاب همسر

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟
کتاب چه ساده عاشق حرف های قشنگت شدم نوشته ی لیلا هاشمی منش، اشتباهاتی را که متأسفانه اغلب افراد در همسر گزینی و زندگی زناشویی مرتکب می شوند، در قالب رمان و داستان های کوتاه به مخاطب خود ارائه می کند.

انتخاب همسر مناسب و ازدواج یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر فردی به شمار می رود و یک اشتباه می تواند بهشت رؤیاها را به جهنم تبدیل کند. اینکه بفهمید یک نفر مناسب شماست یا نه به تحقیق، مشاوره و بررسی زیاد نیاز دارد. انتخاب سریع و اشتباه می تواند به داشتن زندگی پر از رنج و افسوس در آینده منجر شود. البته این فقط یک طرف قضیه است. انتخاب اشتباه باعث می شود فرزند شما دچار دوگانگی تربیتی شود و در ادامه یک نسل را با مشکل مواجه سازد!

اگر هنگام انتخاب به تعالی، رشد و موفقیت خود نیز بیندیشید، در انتخاب خود قطعاً وسواس و دقت بیشتری خواهید کرد. هر فردی برای ازدواج معیارها و ملاک هایی دارد که به گمان خودش منطقی و اصولی است؛ اما حقیقت این است که حتی منطقی ترین ملاک های ازدواج هم ممکن است با تصورات اشتباه و باورهای نادرست ترکیب شود و چشم ها را روی حقایق ببندد.

البته این احتمال هم وجود دارد که هر جوان مجرد در آستانه ی ازدواج در موقعیتی قرار گیرد که به اجبار تن به وصلت دهد یا در شرایطی باشد که گمان کند ازدواج تنها راه نجات از موقعیت ناخوشایندش است. با مطالعه ی پیشگفتار و داستان های کوتاه این کتاب با بعضی از مهم ترین اشتباه های انتخاب همسر آشنا خواهید شد تا هنگام مواجهه با آن ها بتوانید معقولانه و منطقی، برای رفع و رجوع آن ها گام بردارید.

اشتباهات انتخاب همسر زمانی پیش می آید که بیشتر دختر و پسرها برای ازدواج عجله دارند؛ چه به دلیل فرار از خانه، حرف مردم یا غیره؛ اما این کار صد در صد اشتباه است و باید در هر سنی که ازدواج می کنید آگاهانه و با دقت همسر خود را انتخاب کنید تا اشتباه های انتخاب همسر رخ ندهد. اگر تا سن معمول ازدواج نکرده اید و حال فکر می کنید دیر شده است و دیگران شما را زیر ذره بین قرار داده اند و باید فقط به همین دلیل با عجله به یک خواستگار بله بگویید، اشتباه می کنید. مواردی وجود دارد که به خصوص دختر خانم ها را در همان شروع انتخاب و تصمیم گیری برای ازدواج به اشتباه می اندازند. به عبارت دیگر، باید برای انتخاب همسر مناسب از این اشتباه ها دوری کنید.

محتوای این کتاب در 3 بخش گردآوری شده است.
بخش اول: شامل 10 داستان کوتاه است که خود شما پس از مطالعه می توانید برداشت و نظر خود را در پایان هر داستان یادداشت کنید.
بخش دوم: شامل 4 داستان کوتاه اما «ناقص» و نیمه تمام است تا شما خواننده گرامی در صورت تمایل، با خلاقیت خود ادامه داستان را در قسمت مشخص شده یادداشت کنید و پایان داستان را آنگونه رقم بزنید که در ذهن خود دارید.
بخش سوم: با هدف ارزیابی آموخته های شما از محتویات این کتاب و تجربیات قبلی تان طراحی شده است که شامل مطالب آموزشی درخصوص «ازدواج موفق» است. شما پس از مطالعه مطالب بخش سوم در صورت تمایل می توانید نظرات و تجربیات خود را در مورد ویژگی های «ازدواج موفق» در پایان این بخش یادداشت کنید.

جملات برگزیده ی کتاب چه ساده عاشق حرف های قشنگت شدم:

- در یک رابطه سالم هر یک از دو طرف برای ایجاد شخصیت خاص خود تلاش می کند.
- یک ازدواج موفق درست مثل ساختمانی بزرگ است که باید هر سال بازسازی شود.
- حمایت بی دریغ اعضای خانواده از هم، موجب می شود سریع تر به هدف هایشان برسند.
- اغلب به قدری جدی می شویم که فراموش می کنیم چگونه می توانیم با هم تفریح کنیم.
- تعهد نشانه آن است که اشخاص می خواهند و مایلند در بحران ها در کنار هم باقی بمانند.

در بخشی از کتاب چه ساده عاشق حرف های قشنگت شدم می خوانیم:

طاها روی پل اتوبان کنار نرده ها ایستاد و در حالیکه بسیار ناراحت و عصبی بود، حلقه اش را از انگشتش درآورد و به پایین پرت کرد. پایین پل روی چمن ها دختری جوان، حدود هجده ساله نشسته است و حلقه درست نزدیک او می افتد. او حلقه را برمی دارد و هم زمان بالا را نگاه می کند و با دیدن جوانی کنار نرده ها، حدس می زند حلقه متعلق به اوست. طاها با چهره غمگین در حال تماشای غروب خورشید است که از پشت سرش صدایی می شنود و به همان سمت برمی گردد و دختری جوان و بسیار زیبا را مقابل خود می بیند. دختر جوان در حالیکه لبخند به لب دارد به او نزدیک می شود.

دختر: «این حلقه مال شماست؟»
پسر: «دیگه مال من نیست، چون نمی خوامش.»
دختر: «حیف حلقه به این قشنگی نیست که دور انداختینش؟»
پسر: «گاهی حتی چیزهای قشنگ و با ارزش هم بی ارزش میشن.»
دختر: «حق با شماست؛ اما هر بار که چیزی رو از دست می دید، چیز دیگه ای جاش به دست می یارید.»
پسر: «گاهی هم باعث می شه آدم یک عمر خودش رو برای اشتباهش سرزنش کنه.»
دختر: «تجربه های خوب و با ارزش همیشه بعد از شکست به وجود می یان و باعث میشن ما قدر اون چیز رو بیشتر بدونیم؛ برای همینه که آدمای با تجربه توی کارهاشون کمتر خطا می کنند.»
طاها می خندد: «عجیبه، با این سن کم، مثل مادرم حرف می زنید. اون همیشه همین طوری من رو نصیحت می کنه.»
صفحات کتاب :
368
دیویی :
3/62فا8
کتابشناسی ملی :
4525581
شابک :
978-964-236-872-3
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه چه ساده عاشق حرف های قشنگت شدم