امتیاز
5 / 1.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,900
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
379,900
14%
ت 326,714
نظر شما چیست؟
کتاب هوش هیجانی نوشته دانیل گلمن و ترجمه غلامحسین خانقانی، اثری ست جذاب و قانع کننده که به ما می گوید، باور ما درباره ی هوش انسانی خیلی محدود است و مجموعه ای بسیار مهم از استعدادها و توانایی های حیاتی مؤثر در زندگی ما را نادیده می گیرد.

دانیل گلمن (Daniel Goleman)، برپایهٔ پژوهش و بررسی پیشگامانه و جدید از عملکرد مغز و رفتارهای انسانی، عوامل مؤثر بر عملکرد کاملا ناموفق افراد دارای ضریب هوشی بالا و عملکرد بسیار موفق افراد دارای ضریب هوشی متوسط را نشان می دهد. این عوامل، که شامل خودآگاهی، انضباط شخصی، و هم دردی است، به نوع ویژه ای ذکاوت وابسته است که او به آن هوش هیجانی می گوید. با وجود این که دوران کودکی نقشی مهم و حیاتی در شکل گیری و تکوین این قابلیت دارد اما هوش هیجانی مقوله ای فطری نیست و در زمان تولد انسان شکل نمی گیرد. بلکه می تواند در طول دوران بزرگسالی ما پرورش یافته و تقویت شود و تأثیرات مثبت مستقیمی برای تندرستی، روابط و کار حرفه ای ما داشته باشد.

در بخشی از کتاب هوش هیجانی (Emotional intelligence) می خوانید:

مهم ترین علت ناتوانی و مشکلات نوجوانان، بیماری ذهنی است. یک سوم از نوجوانان نشانه های افسردگی (شدید یا خفیف) از خود نشان می دهند، درحالی که در دختران بالغ این رقم به دو سوم افزایش می یابد. همچنین موارد بی نظمی در تغذیه دختران نوجوان به اوج خود رسیده است.

بالاخره باید بگوییم چنانچه اوضاع و احوال به همین منوال پیش برود و تغییری اساسی ایجاد نشود، دورنمای بچه های امروزی از لحاظ تشکیل خانوادهٔ پایدار و پربار، نسل به نسل ملال آورتر می شود. همان طور که در فصل نهم خواندیم درحالی که در دههٔ 1970 و 1980 نرخ طلاق حدود پنجاه درصد بود، با آغاز دههٔ 1990 در زوج های تازه ازدواج کرده به دو سوم رسید.
صفحات کتاب :
447
کنگره :
‏‫‭BF۵۶۱‏‫‭/گ۸ھ۹ ۱۳۹۳
دیویی :
‏‫۱۵۲/۴‬
کتابشناسی ملی :
3265410
شابک :
‭978-964-236-449-7
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه هوش هیجانی