امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟
کیت دی هرل در کتاب ۳۰ نگرش برای تحول زندگی تان، به خوبی به شما نشان می دهد که چطور نگرش صحیح یکی از کلیدهای اصلی برای داشتن زندگی موفق به شمار می آید.

شما با خواندن کتاب حاضر متوجه می شوید که نگرشتان نه تنها بر تمامی تعاملات شما، بلکه بر نتیجه ی هر کاری که در زندگی انجام می دهید تأثیر می گذارد.

کیت دی هرل (Keith D Harrell) در این اثر بیان می کند که کلماتی که به زبان می آورید، به نگرش شما دامن می زند؛ بنابراین برای این که شرایط مناسب را برای جذب موفقیت خلق کنید باید به طور خودآگاه از شیوه های بیانی مناسب و موفقیت سازی در گفتارتان استفاده کنید. برای مثال، اگر بعد از این که در کاری دچار خطا و اشتباهی شدید، به خود بگویید: «من هیچ وقت هیچ کاری را درست انجام نمی دهم»، احتمال آن زیاد است که در تلاش بعدی خود نیز شکست بخورید؛ ولی اگر بعد از ارتکاب خطا و اشتباه به خود بگویید: «من تصمیمات درستی می گیرم و از هر کدام چیز تازه ای یاد می گیرم»، در این صورت با بهره گیری از تجربه های زندگی تان قوی تر و نیرومندتر می شوید.

البته باید پذیرفت که همگی ما گاهی در زندگی خطا و اشتباه می کنیم و اگر دچار خطا و اشتباهی نمی شدیم، بدین معنی بود که اصلا هیچ کاری انجام نداده ایم. دقیقا همین جاست که نگرش ما اهمیت پیدا می کند، چرا که نگرش ما نسبت به خطاها و اشتباهاتی که مرتکب می شویم تعیین می کند که خطاها و اشتباهات مانعی برای رشدمان شوند یا فرصتی برای آن.

شما هنگامی می توانید به جای کلمات مخرب از کلمات مفید در گفتارتان استفاده کنید تا دریابید کلمات و واژه ها تأثیر چشم گیری بر زندگی تان دارند و هنگامی که این کلمات مفید را به زبان می آورید، به تدریج شروع به خلق زندگی ای می کنید که همیشه می خواستید. بله، واژه ها به تنهایی شما را به سمت موفقیت، هدایت و راهنمایی می کنند...

کتاب ۳۰ نگرش برای تحول زندگی تان (Attitude is everything for success) با در نظر گیری برنامه ی فشرده ی زندگی شما نوشته شده است. به جای تلاش برای دادن هفت وعده غذا به شما آن هم وقتی تنها فرصت خوردن یک غذای سرپایی را دارید،این کتاب لقمه های آبداری را به نام لقمه های آگاهی به شما می دهد تا آن ها را یکی یکی بخورید. بدین شکل شما با سلاحی آشنا می شوید تا با آن شک و تردید درونی تان را خنثی کنید. هر یک از این لقمه ها دانش و توانی ایجاد می کند تا بتوانید با کمک آن از لحظه های دشوار زندگی عبور کنید.

در بخشی از کتاب ۳۰ نگرش برای تحول زندگی تان می خوانیم:

شک ندارم که شما تاکنون با افراد متکبر و خودخواه روبه رو شده اید. آیا به یاد دارید آن زمان که با آن ها روبه رو شدید، چه احساسی را در شما ایجاد کردند؟ احتمالا احساس خوبی را در شما ایجاد نکردند و شک دارم که مشتاقانه منتظر باشید تا آن ها را دوباره ببینید. حالا نقطه ی مقابل آن تواضع است و آن نیز برای دیگران لذت بخش است. شما هرگز نمی توانید با متواضع بودن کسی را ناراحت کنید. به علاوه حفظ نگرش متواضعانه موجب می شود نظرتان راجع به خودتان اغراق آمیز نباشد. در واقع شما را از داشتن افکار اغراق آمیز درباره ی خودتان دور نگه می دارد. تواضع موجب می شود به جای این که تنها فکر خود را به خود و توانایی هایتان متمرکز کنید، توجه و تمرکزتان بر دیگران نیز باشد.

به یاد دارم نخستین باری که در کنفرانس مجمع سخنرانان ملی در مقابل دیگر سخنرانان سخنرانی کردم، بسیار هیجان زده بودم. واقعا دوست داشتم که آن ها را تحت تأثیر قرار دهم. من مطمئن بودم تجربه ی تمام آن ها از من بیشتر بود و مهارت های سخنرانی شان بهتر از مهارت های من بود. برای این که همه را به تحسین وادارم، در اجرای برنامه به جای این که به نیازهای حاضرین توجه و تمرکز داشته باشم، به فکر منفعت خود بودم.

من امیدوار بودم با آن سخنرانی به اصطلاح روی دست آن ها بزنم و این نکته را فراموش کرده بودم که اگر در پی متأثر کردن دیگران باشم خود را مضحکه خواهم کرد؛ ولی با وجود اشتباهم، پاسخی بسیار گرم مبنی بر پذیرش و تصدیق از سوی همکارانم دریافت کردم که غرور من را شکست. از آن پس تصمیم گرفتم همواره حضار را درنظر بگیرم و نفسانیت را از کارم دور نگه دارم. این تجربه به من آموخت که چگونه متواضع باشم، زیرا فروتنی و تواضع من را سخنگوی بهتر و نیز انسانی بهتر کرده است.
کنگره :
BF۳۲۷‏‫‬‮‭/ھ۴ن۸ ۱۳۹۳
دیویی :
128/3
کتابشناسی ملی :
3371627
شابک :
978-964-236-545-6
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
206

کتاب های مشابه 30 نگرش برای تحول زندگی تان