امتیاز
5 / 4.4
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 79,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 80,000
خرید چاپی
225,000
15%
ت 191,250

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

اگر کتاب شیرین و طنزآمیز آبنبات هل دار را خوانده‌اید، حالا وقتش رسیده که شیرینی طعم «کتاب آبنبات دارچینی» را هم بچشید! ماجراهای آبنبات دارچینی بین سال های ۷۲ تا ۷۴ می گذرد و در این کتاب، محسن درگیر ماجراهای پیش بینی نشده‌ای می‌شود که ناخواسته بر روی زندگی خود و اطرافیانش تاثیر می‌گذارد و همین امر موقعیت‌های طنزآمیزی ایجاد می کند.
فقط همین را بگوییم یکی از شخصیت های محوری این کتاب، پدر دریا است! کتاب آبنبات دارچینی دومین کتاب از مجموعه کتاب های طنز آبنبات از نوشته های مهرداد صدقی است.

 معرفی کتاب آبنبات دارچینی

کتاب آبنبات دارچینی سومین کتاب از چهارگانۀ آبنبات‌ها است. مهرداد صدقی در این مجموعه با زبان طنزش، فضای نوستالژیک دهه شصت و هفتاد را روایت می‌کند. ماجرای هر کدام از کتاب‌ها مستقل از دیگری است. اما اگر می‌خواهید از کودکی تا جوانی همراه شخصیت اصلی کتاب باشید و قدم‌به‌قدم با او زندگی کنید توصیه می‌کنیم خواندن کتاب‌های آبنبات هل‌دار و آبنبات پسته‌ای را از دست ندهید. بعد از تمام‌کردن کتاب آبنبات دارچینی به سراغ طعم نارگیلی آن بروید. 

دانلود نسخه الکترونیک کتاب آبنبات دارچینی

خلاصه کتاب آبنبات دارچینی

کتاب آبنبات دارچینی ماجرای زندگی خانواده‎ای بجنوردی را در سال‌های 1372 تا 1374 روایت می‌کند. نویسنده، قصۀ این خانواده را از زبان محسن برایمان تعریف می‌کند. محسن در آبنبات دارچینی به سن دبیرستان رسیده است؛ اما به نظر می‌رسد هوشش در این رشد، نتوانسته به جسمش را یاری کند! محسنِ آبنبات دارچینی مثل دو کتاب قبلی شکمو و حاضرجواب است. فکر‌هایی که توی سرش می‌گذرد مدام مجبورتان می‌کند بخندید و در مواردی حتی قهقهه بزنید! ردپای دیگر شخصیت‌های دوست‌داشتنی آبنبات‌ها مثل بی‌بی، آقاجان، ملیحه، مامان و... هم در طعم دارچینی آن وجود دارد تا کامتان را مثل قبلی‌ها شیرین کند.  
آدم‌های قصه به لهجۀ بجنوردی حرف می‌زنند. اگر دو کتاب قبلی را خوانده باشید احتمالاً دیگر بتوانید با اهالی بجنورد به لهجۀ خودشان صحبت کنید!  نکته حائز اهمیت در آبنبات دارچینی سر عقل آمدن محسن و بزرگ‌تر شدن اوست؛ تا جایی که در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «"زندگی یک نامردآدمیه! " یعنی اگر قرار است چیزی به تو بدهد، چیزی هم از تو می‌گیرد. گاهی هم اگر قرار است چیزی به تو بدهد، دو تا چیزِ هم‌زمان می‌دهد تا در زمانی که مانده‌ای کدام را انتخاب کنی هر دو را از تو بگیرد. باز با خودم فکر کردم کاش می‌شد زندگی هر دو را به آدم می‌داد.»
نویسنده در این کتاب به‌خوبی توانسته پسر نوجوانی را در اواسط دهه هفتاد به تصویر بکشد.

تمام نوستالژی‌های آن دوره را با ریزبینی و دقت نظرِ زیاد در خط‌به‌خط داستان گنجانده است. اگر زندگی در آن سال‌ها را تجربه کرده باشید خاطرات آن سال‌ها برایتان زنده خواهد شد. تا جایی که شاید مدام با خودتان تکرار کنید: «وای آره یادش بخیر!». اگر از آن دوران چیزی به یاد ندارید قادر خواهید بود تصویر درست و دقیق از زندگی مردمان آن سال‌ها و آن خطه را در ذهنتان مجسم کنید. نویسنده در این کتاب با گنجاندن مسائل سیاسی و اجتماعی آن دوران، تمام سعیش را کرده تا طنزش به سمت لودگی نرود. 

کتاب صوتی آبنبات دارچینی

نسخه صوتی این کتاب به همت سماوا و صدای گیرای بازیگر معروف میرطاهر مظلومی در فراکتاب عرضه شده است و در دسترس شماست.

نویسنده کتاب آبنبات دارچینی را بیشتر بشناسیم

مهرداد صدقی نویسنده جوان بجنوردی است که در سال 1356 متولد شد. در مورد چشم گشودنش در خانواده مذهبی یا غیرمذهبی اطلاعی در دست نیست. پله‌های موفقیت را از لیسانس تا دکترا در دانشگاه گرگان در رشته چوب و صنایع کاغذ یکی پس از دیگری طی کرده و اکنون در کسوت استادی در دانشگاه گنبدکاووس در حال تدریس است. 
به توصیه بزرگ‌ترها نویسندگی را در کنار رشته چوب و صنایع کاغذ ادامه داده و اولین اثرش در سال 1379 با درخشش در جشنواره طنز دانشجویی به چاپ رسانده است. از همان موقع نوشتن را رها نکرده و موفق به چاپ آثار زیر شده است:
•    آبنبات هل‌دار
•    آبنبات پسته‌ای
•    آبنبات دارچینی
•    آبنبات نارگیلی
•    آخرین نشان مردی
•    دومین نشان مردی
•    دژاوو
•    میرزا روباتی
•    مغزنوشته‌های یک نوزاد
•    مغزنوشته‌های یک جنین
نویسنده در جایی می‌گوید شوخ‌طبعی و خوش‌مشربی پدرش تأثیر بسزایی در موفقیت نوشته‌های طنزش داشته است. 

آبنبات دارچینی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن داستان‌های ایرانی و حال‌خوب‌کن علاقمندید پیشنهاد می‌کنیم  آب دستتان است بگذارید زمین و آبنبات دارچینی را بخوانید. فقط این نکته را مدنظر قرار دهید که شب‌ها به سراغ این کتاب نروید؛ زیرا ممکن است خنده‌های گاه و بی‌گاهتان باعث سلب آرامش از بقیه اعضای خانواده شود. 
اگر از سختی‌های زندگی و زمانه هم عاصی شده‌اید روی مبلی لم بدهید یا به بالشتی تکیه دهید کتاب را دستتان بگیرید تا متوجه تغییر 180 درجه‌ای احوالاتتان شوید. 

خرید کتاب آبنبات دارچینی 

شما نسخۀ چاپی، صوتی یا الکترونیک آبنبات دارچینی را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی فراکتاب تهیه کنید. اگر سقف خریدتان به عدد مشخصی برسد هزینه ارسال رایگان خواهد بود. ما در فراکتاب تمام تلاشمان را می‌کنیم تا خرید‌هایتان در کمترین زمان ممکن به دستتان برسد.

بخش‌هایی از کتاب

از ترس خشکم زد. اگر من را برق گرفته بود، آنقدر نمی‌ترسیدم. حسین، که دیده بود از سیم‌ها می‌ترسم، برای اینکه ترسم بریزد، مثلاً شوخی کرده بود. اما همین ‌کار باعث شد چوب به سیم بخورد. مخزن بالابر هنوز نصف هم نشده بود که به بالا حرکت کرد. کارگرهایی که آن پایین بودند، همه با هم، شروع کردند به دادزدن و سوت کشیدن و شعاردادن. یکی دو نفر هم با بیل به مخزن می‌کوبیدند.
میتی‌کمون، که انگار باید کارش به نحوِ احسن انجام می‌شد، یک‌دفعه به مخزن آویزان شد تا مانع از بالارفتن شود. حسین، که در کسری از ثانیه به نامهربان تبدیل شده بود، داد زد: «اون دکمه رِ بزن... اون دکمه رِ بزن...» آن‌قدر هول شده بودم که یادم رفته بود کدام پایین است و کدام بالا.
پایین همین بود؟
حسین با عصبانیت چیزی گفت که نفهمیدم دارد فحش می‌دهد یا دارد می‌گوید «دستکش». نیمۀ پر لیوان را در نظر گرفتم و فوراً دستکش را درآوردم تا به او بدهم. حسین چوب را گرفت. پیرمردِ معلق، مثل کسی که او را دار زده باشند، بین زمین و آسمان و در میانۀ راه، پاهایش را تکان می‌داد و هم‌زمان از آن پایین به من فحش هم می‌داد.

دانلود کتاب آبنبات دارچینی

نسخه الکترونیک آبنبات دارچینی در فراکتاب با فرمت TEXT  است که در مقایسه با پی‌دی‌اف دارای مزیت‌های متعددی است. شما در این فرمت می‌توانید نوع و اندازه فونت، رنگ پس‌زمینه و... را تغییر دهید. از دیگر قابلیت‌های جذاب فراکتاب امکان پیمایش خودکار متن با سرعت دلخواه شماست. با این ویژگی دیگر لازم نیست برای ورق‌زدن کتاب انگشتتان را روی صفحه بکشید. فقط کافیست پیمایش خودکار را فعال کنید تا کتاب به‌صورت خودکار ورق بخورد. کتاب صوتی آبنبات دارچینی نیز به همت سماوا در فراکتاب منتشر شده است.
برای دسترسی به کتاب  آبنبات دارچینی همین حالا دکمه خرید را لمس کنید.

دانلود کتاب آبنبات دارچینی

مشخصات کتاب آبنبات دارچینی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: مهرداد صدقی
گوینده: میرطاهر مظلومی
تعداد صفحه: 396
سال نشر: 1397
موضوع: داستان طنز
قالب: صوتی، الکترونیک و چاپی

صفحات کتاب :
396
کنگره :
‏‫PIR8131‭‬ ‭/د7154‏‫‭آ43 1397
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5497644
شابک :
‏‫‬‮‭978-600-03-2857-3‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه آبنبات دارچینی