امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟
کتاب درمان گیاهی با روش ابوعلی سینا نوشته محمدحسن نعیمی، با بهره گیری از منابع و مآخذ جدید علمی و مکاتبان با مراکز تغذیه و گیاه خواری بعضی کشورها و بر پایه ی درمان بر مبنای اختلاط چهارگانه ی طب قدیم، نگاشته شده است.

قرن هاست که آثار معجزه آسای داروهای گیاهی، این نعمت های بی دریغ خدادادی و پزشکان سبز به اثبات رسیده و میلیون ها نفر از خواص درمانی آن ها سود جسته اند و ده ها پزشک حاذق و نامی با زحمات زیاد، کوله بار تجربیات خود را یک به یک به شاگردان خود منتقل کرده اند.

مردم چین نزدیک به 94% از امراض را با روش های گیاهی و طب سوزنی معالجه می کنند و داروهای خود را به دو سوم کشورهای جهان صادر می کنند و هر روز شاهد گرایش شرکت های داروسازی معروف جهان به ساخت داروهای گیاهی هستیم. ساخت بیمارستان های Sinai در آمریکا (که نام شان برگرفته از نام حکیم شهیر ایران، بوعلی سینا است) مؤید همین نکته است. از پیروان مکتب طب اخلاطی (Humorism) می توان به جالینوس، بقراط، رازی و بوعلی سینا اشاره کرد.

پیشینیان به خوراکی های طبیعی انرژی دهنده می گفتند (که شامل شیرین مزه ها مانند عسل و تند مزه ها مانند فلفل است). با مصرف آن ها علایم یا عوارض گرمی ایجاد می شود که عبارتند از: عوارض پوستی (جوش، خارش و غیره)، تورم غدد لنفاوی و گلو درد، سوزش ادرار، تلخی و باردار شدن زبان، ایجاد حرارت و عطش، عوارض کبدی، زیاد شدن و گاهی بدبویی عرق، چاقی، چرب شدن پوست و سر، افزایش احتمال مذکر شدن جنین، تقویت حافظه، خشک شدن بینی و دهان، ایجاد یبوست، تورم غده ی پروستات، تقویت حافظه، افزایش میل جنسی.

آنتی بیوتیک ها و پنی سیلین دارای طبع گرمند. از سوی دیگر، خوراکی های طبع سرد فاقد انرژی و حرارت هستند (شامل خوراکی های ترش مزه مانند مرکبات، و بی مزه مانند خیار و هندوانه) که با مصرف آن ها، عوارض و علایم سردی ایجاد و مشاهده می شود که عبارتند از: آبریزش دهان، قی در گوشه ی چشم، خواب زیاد، سستی و بی حالی، نمناکی پوست، افت فشار خون، سرگیجه، تهوع، کم اشتهایی، اسهال و استفراغ، سیاهی رفتن چشم، کاهش میل جنسی، ریزش مو، بالا رفتن احتمال مؤنث شدن جنین، ضعف حافظه، نازایی، تحریک دردهای عضلانی و خواب رفتن اعضا (در بیماران دارای فشار خون پایین محسوس تر است).

کسی که طبعی گرم دارد، یعنی مزاج وی با خوراکی های پر حرارت (شیرین یا تند) سازگار است، با خوردن سردی (برای مثال گوجه فرنگی، هندوانه و…) به اصطلاح سردی اش می کند که با مصرف کمی گرمی مانند نبات داغ یا عرق نعناع بهبود می یابد. از سوی دیگر، کسی که مزاج وی با خوراکی های کم حرارت (ترش و بی مزه) سازگاری دارد با مصرف گرمی (مانند مربا، حلوا، آنتی بیوتیک) به اصطلاح گرمی ا ش می کند، با مصرف مصلح آن یعنی سردی (مانند هندوانه، عرق کاسنی و دوغ ترش و…) بهبود می یابد.
صفحات کتاب :
376
کنگره :
RM666‭‬ ‭/گ9‏‫‬‭ن7 1387
دیویی :
615/321‬‏‬‭‮‬
کتابشناسی ملی :
1319695‬‬
شابک :
978-964-412-160-9
سال نشر :
1387

کتاب های مشابه درمان گیاهی با روش ابوعلی سینا