خلاصه کتاب ناحیه سودآوری

چطور ناحیه سودآوری کسب و کارمان را پیدا کنیم؟

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,800
نظر شما چیست؟
در میکروکتاب ناحیه سودآوری: چطور ناحیه سودآوری کسب و کارمان را پیدا کنیم؟ نوشته آدریان سایوتزکی، درباره طراحی مدل های کسب وکار و قرار گرفتن در ناحیه سودآوری صحبت می کنیم. ابتدا از اولویت های استراتژیک یک کسب و کار می گوییم و سپس به انواع مدل درآمد زایی و سودآوری آن ها می پردازیم.

تفکر تجاری مرسوم این بوده که حقیقت را بازار تعیین می کند؛ به عبارت دیگر، هر کدام از شرکت ها که بزرگ ترین سهم بازار را به خود اختصاص دهند در نهایت سود بیشتری به دست خواهند آورد. با این حال، فلسفه ناحیه سودآوری، نشان می دهد که سهام بازار همیشه سود برابری تولید نمی کند. در هر بازار، به طور خاص، یک منطقه استراتژیک وجود دارد که در آن بیشترین مقدار ارزش افزوده برای مشتری ایجاد می شود و هر یک از شرکت ها تلاش می کنند بر آن منطقه کلیدی تسلط یابند.

ناحیه سودآوری بیشترین بازدهی و بزرگترین ارزش بازار را تولید می کند؛ صرف نظر از این که سهم آن ها جزئی از کل بازار باشد. کسب وکارها با استفاده از مدل های معین سودآوری یا همان استراتژی های روشن برای تولید ارزش افزوده به ناحیه سود دست می یابند. تعداد زیادی از مدل های معین سودآوری وجود دارد که می توانند مورد استفاده قرار گیرند، با این حال، قبل از این که مدل سودآوری بتواند به خدمت در آید، ابتدا باید کسب وکار مورد نظر را، به طور مؤثر و کارآمد، در چهار بعد تجاری طراحی نمود.

آدریان سایوتزکی (Adrian Slywotzky)، نویسنده ای سرشناس در زمینه کتاب های مدیریت و اقتصاد است. او دو مدرک کارشناسی ارشد یکی در زمینه حقوق و دیگری MBA از دانشگاه هاروارد دارد. توانایی و ذهن خلاق او در مدیریت باعث شده تا از سال ۱۹۷۹ تا به امروز نقش مشاور برای شرکت های بزرگ را داشته باشد. آدریان کتاب های زیادی در زمینه رشد و سودآوری نوشته که ناحیه سودآوری معروف ترین آن ها است. او جز ۲۵ مشاور برتر در زمینه کسب وکار در آمریکاست که در سال ۲۰۰۸ از طرف مقامات دولتی تقدیر شده است. او همچنین یک دکترای افتخاری از دانشگاه اکراین نیز دارد.

در بخشی از کتاب ناحیه سودآوری (The Profit Zone) می خوانید:

باز تعریف سیستم های سنتی، برای آگاهی از عناصر اثر بخشی که منجر به کاهش هزینه ها می شوند، ممکن است فرصت هایی برای سود آوری بیشتر فراهم کند؛ به خصوص اگر حاضران در بازار، به یک یا دو نوع از ساختارهای موجود، محدود باشند.

هر شرکتی که از این مدل های سودآوری استفاده می کند، باید پاسخ به سه سوال اساسی را بیاموزد:
- کدام یک از مشتریان فعلی آن ها، بیش از همه سودآور هستند؟
- از آن گروه، کدامیک بزرگ ترین پتانسیل رشد را در آینده دارد؟
- برای بر آوردن هر چه بهتر نیازهای پیش بینی شده ی این گروه خاص، چه منابعی برای تجهیز نمودن کسب وکار، لازم است؟ تجهیز به این نوع از اطلاعات مربوط به سود است که تخصیص منابع را آسان می کند و منافع به دست آمده از آن را به حداکثر می رساند.

سود کجاست؟ در دنیای دیروز، پاسخ این بود: از آن بازیکنانی است که دارای بیشترین سهم بازار هستند بپرس. در جهان امروز، پاسخ این است: از آن بازیکنانی که دارای بهترین مدل کسب وکار هستند، یک مدل طراحی شده که برای ارتباط با مشتری و سودآوری بالا است بساز.
صفحات کتاب :
101

کتاب های مشابه ناحیه سودآوری