امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
17,550
50%
ت 8,775
خرید چاپی
50,000
15%
ت 42,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
«مروری بر تاریخچه و تفکرات انجمن حجتیه» جلد سوم از مجموعهٔ هشت جلدی آنچه گذشت سوره مهر است. این مجموعه تلاشی چهار ساله است برای توصیف و تحلیلی جدید در تاریخ نگاری معاصر که بر مبنایِ دشمن شناسی در اسلام تهیه و تنظیم گردیده است.

در این هشت جلد تلاش شده با شیوه ای جدید ابعاد پیچیدهٔ رفتار علیه حاکمیت توحیدی، از درون حاکمیت و تابعین آن در ساحت های گوناگون مورد کاوش قرار گیرد و برای این کار از روابط نشانه شناسانه در ارائه مفاهیم استفاده شده و موضوعات از وجوه گوناگون و به شکل مجموعه مقالات کوتاه مورد بررسی قرار گرفته است، حاصل مجموع مطالب ارائه شده؛ فهمی از دشمنی علیه یک حقیقت تاریخی و تحلیلی مستند بر جریان تاریخ انقلاب اسلامی در وجوه گوناگون است؛ شخصیت های علیه حاکمیت و تطوّر و تبدیل آن ها، جریان های سیاسی و تحولات و دیدگاه ها، شخصیت های انقلابی و پیشرو در تبیین انقلاب اسلامی با دیدگاهی جهانی، که به مقابله با این دشمنی پرداخته و شهید شده اند.

جلد سوم این مجموعه مروری دارد بر تاریخچه و تفکرات انجمن خیریه حجتیه که در دهه اول انقلاب شکل گرفت و با وجود معروفیتی که دارد کمتر به آن پرداخته شده است.

مقالهٔ اول نگاهی کلی دارد به تاریخچۀانجمن حجتیه از زمینه های تأسیس تا پیروزی انقلاب اسلامی. لازم به ذکر است که این مقاله گنجایش بسیاری از دیگر اسناد، خاطرات و مطالب پیدا شده را نداشت و در عین حال نیز طولانی شد. در دومین مقاله ماجرای تحریم جشن های نیمه شعبان سال ۵۷ و مواضع انجمن حجتیه که یکی از سرفصل های تاریخچهٔ انجمن قبل از پیروزی انقلاب می باشد، به تفصیل بررسی شده است. سومین مطلب نگاهی گذرا دارد به انجمن حجتیه بعد از پیروزی انقلاب با محوریت بیانات بنیان گذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری پیرامون این گروه. در راستای سوءاستفادهٔ انجمن از نام برخی شهدا برای همگام نشان دادن خود با جمهوری اسلامی، مقالهٔ چهارم به بررسی این ادعا پرداخته است.

مقالهٔ پنجم اندکی از تفکرات آن ها دربارهٔ مبارزه و تشکیل حکومت اسلامی قبل از ظهور بازخوانی شده و در آخرین مطلب نیز مثال هایی از افراط کاری انجمن در مخالفتشان با فلسفه و عرفان، جمع آوری شده است.
صفحات کتاب :
248
کنگره :
DSR1661/2‭‬ ‭/‮الف‬8‏‫‭‮الف‬74 1395
دیویی :
955/094045
کتابشناسی ملی :
4344111
شابک :
978-600-03-0356-3‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه مروری بر تاریخچه و تفکرات انجمن حجتیه