امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
نظر شما چیست؟

خلاصه کتاب سرود کریسمس نوشته چارلز دیکنز، میکرو کتابی است که داستان زندگی پیرمردی خسیس را روایت می کند. این میکرو کتاب توسط سبکتو تهیه و برای علاقه مندان ارائه شده است.

معرفی کتاب سرود کریسمس

خلاصه کتاب سرود کریسمس داستانی در مورد پیرمرد خسیس و سنگدلی به نام اسکروچ است که بسیار ثروتمند است اما بداخلاقی اش باعث شده تا هیچکس او را در کنارش نداشته باشد. تا اینکه دقیقا در شب کریسمس با دیدن روح شریکش اتفاق های عجیبی را تجربه می کند.

خلاصه کتاب سرود کریسمس

روح مارلی در حالی که غل و زنجیر سنگینی را با خود حمل می کند، در جهان پرسه می زند. این غل و زنجیر بر اساس بی تفاوتی و بی احساسی او نسبت به همشهریانش در زمانی که زنده بود، ساخته شده است. مارلی به اسکروج هشدار می دهد چنانچه در روش زندگی و رویه ی اخلاقی خود تغییری ایجاد نکند، به سرنوشت او دچار خواهد شد. در ادامه روح سه زمان گذشته، حال و آینده ی زندگی اسکروج در برابر او ظاهر و سبب تحول و دگرگونی شخصیت او می شود.

او با دیدن عملکرد خود در گذشته و آن چه در آینده بر سرش خواهد آمد، پشیمان شده و خود را باز می یابد و در نهایت به شخصیتی مهربان، بخشنده و دوست داشتنی تبدیل می شود که روح واقعی کریسمس را دریافته است. ریتم فوق العاده جذاب این داستان باعث شده تا چندین فیلم و انیمیشن از آن تولید شود. کتاب سرود کریسمس (A Christmas Carol) برای اولین بار در سال 1843 و دقیقا در کریسمس منتشر شد و تاکنون جزء پرفروش ترین کتاب های حوزه داستان در سراسر جهان است. این اثر با تخیلی بی مرز، حس هر مخاطبی را فارغ از ابعاد زمان و مکان برمی انگیزد.

این کتاب از پنج فصل با عناوین زیر تشکیل شده است:

فصل اول: روح مارلی، فصل دوم: اولین روح، فصل سوم: دومین روح، فصل چهارم: آخرین روح و فصل پنجم: اسکروج

چارلز دیکنز

چارلز دیکنز که از کودکی طعم فقر را چشیده بود، فقیران را خوب می شناخت و در داستان هایش می کوشید تا با نمایش و انعکاس ناکامی های طبقات رنج دیده، نابسامانی های اجتماعی را بهبود بخشد. چارلز دیکنز (Charles Dickens)، برجسته ترین نویسنده عصر ویکتوریایی و تاثیرگذارترین نویسنده بعد از شکسپیر است. در تمام رمان های او می توان تلفیقی از خیال پردازی، واقعیت های اجتماعی و دوران کودکی خودش را دید. رمان های دیکنز غالبا شما را در گوشه ای از داستان با اتفاقات ناگهانی شگفت زده می کنند و در پایان حقیقتی را به شما نشان می دهند که کامل درک می کنید.

در تمام رمان های چارلز دیکنز می توانید تقابل شخصیت های سفید و آرمان گرا را با افراد سیاه و بد ذات ببینید. از مهم ترین آثار او می توان داستان دو شهر، سرود کریسمس و الیور توئیست را نام برد. در داستان دو شهر او از واقعیت یک لندن کثیف پرده برداری می کند و در الیور توئیست می خوانیم که فردی که به اصول اخلاقی پایبند بماند از سرنوشت خوبی برخوردار می شود.

برشی از متن خلاصه کتاب سرود کریسمس

اسکروج ناگهان صحبت های جیکوب مارلی را به یاد آورد: سومین روح نیمه شب می آمد! همین که سرش را بالا گرفت، هیبت سیاه پوش سومین روح را مقابلش دید. روح باریک و بلند قامت بود و ردایی سیاه بر تن داشت که سر و بدنش را کاملا پوشانده بود. روح دستش را به سمت بالا گرفت. اسکروج ترسان و لرزان پرسید: «روح... آیا تو روح کریسمس آینده هستی؟» پاسخی نشنید. اسکروج صدایش را صاف کرد و باز پرسید: «آیا قرار است سایه آن چه که هنوز از راه نرسیده را به من نشان دهی؟» روح همچنان ساکن و ساکت باقی ماند. «ای روح آینده، تو بیش از هر چیز دیگری مرا می ترسانی، اما می دانم از آن چه نشانم می دهی درس مهمی خواهم گرفت. راه را نشان بده.» روح به حرکت درآمد و اسکروج پشت سرش به راه افتاد. طولی نکشید که خود را میان یکی از خیابان های پر رفت و آمد لندن دید.

روح به گروهی از مردان در حال گفت و گو اشاره کرد و اسکروج جلو رفت تا صحبت هایشان را بشنود. مردی چاق گفت: «چیزی زیادی نمی دانم، فقط می دانم مرده است.» کس دیگری پرسید: «کی این اتفاق افتاد؟» مرد چاق پاسخ داد: «نیمه شب قبل.» «چطور این اتفاق افتاد؟» «نمی دانم... ولی مگر اهمیتی هم دارد؟» مردی متشخص و خوش لباس پرسید: «بر سر پول هایش چه می آید؟» «نمی دانم... فقط می دانم که حتی یک پنی هم برای من باقی نگذاشته...» همه به شوخی مرد چاق خندیدند.

اسکروج همه آن ها را می شناخت، اما از حرف هایشان سر در نمی آورد. او به دنبال توضیح نگاهی به روح انداخت، اما روح دستش را به سمت دو تازه وارد گرفت. اسکروج آن دو را نیز می شناخت؛ تجار ثروتمندی بودند که گاه با آن ها معامله می کرد.

دانلود کتاب سرود کریسمس

نسخه الکترونیک خلاصه کتاب سرود کریسمس را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید و یا به صورت آنلاین آن را در اپلیکشن فراکتاب مطالعه فرمایید.

علاوه بر آن نسخه کامل این کتاب را نیز در قالب‌های الکترونیک و چاپی می‌توانید در فراکتاب بیابید.

دانلود کتاب سرود کریسمس

مشخصات خلاصه کتاب سرود کریسمس در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سبکتو
نویسنده: چارلز دیکنز
تعداد صفحه: 135
موضوع: داستان خارجی
قالب: الکترونیک
صفحات کتاب :
135

کتاب های مشابه سرود کریسمس