کتاب اثرات نامطلوب تدریس خصوصی pdf

ابعاد، تبعات و واکنش دولت ها

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,000
نظر شما چیست؟
این کتاب ترجمهٔ کتاب Adverse Effects of Private Supplementary Tutoring Dimensions, Implications and Government Responses، "اثرات نامطلوب تدریس خصوصی: ابعاد، تبعات و واکنش دولت ها" است که توسط مارک بری رئیس دانشکده آموزش و پرورش دانشگاه هنگ کنگ و عضو مرکز تحقیقات آموزش و پرورش تطبیقی این دانشگاه، با نظارت موریل پویسون متخصص برنامهٔ درسی و جکس هالاک مشاور بین المللی در مؤسسهٔ بین المللی برنامه ریزی آموزشی (IIEP) فراهم گردیده است.

تدریس خصوصی به عنوان آموزش تکمیلی دانش آموزان در کنار آموزش و پرورش رسمی کشورمان از ابعاد گسترده ای برخوردار است که هر کدام در جای خود قابل نقد و بررسی است. متأسفانه اطلاعات جامعی در این زمینه که بتواند در رفع مشکلات آموزشی مورد استفاده قرار گیرد وجود ندارد. این مسئله هم در مورد تدریس های خصوصی خانگی صادق است و هم تدریس های خصوصی آموزشگاه های آزاد.

ناگفته پیداست که عدۀ کثیری از طریق تدریس خصوصی خانگی ارتزاق می کنند، که این خود بخشی از اقتصاد خانواده ها را تأمین می کند و هزاران آموزشگاه علمی آزاد با مجوز رسمی در کشور فعالیت می کنند که خود صدها هزار دانش آموز را زیر پوشش دارند.

به علاوه، ده ها هزار نیروی شاغل آموزشی و اداری نیز در این آموزشگاه ها مشغول به کار هستند که اهمیت عملکردشان از نظر اشتغال زایی قابل انکار نیست؛ آموزشگاه هایی که غیر از مدارس نیمه دولتی (شامل مدارس نمونه مردمی و هیئت امنایی و شاهد، استعدادهای درخشان و مدارس غیر انتفاعی) و مدارس مستقل (مانند کلاس های شبانه، نهضت سوادآموزی و مراکز آموزش از راه دور ) و کلاس های آموزش و فنی و حرفه ای در حوزه صنایع کشاورزی، مدیریت بازرگانی، خدمات، صنایع دستی و بهداشت (کمک های اولیه) و مدارس خصوصی اقلیت های مذهبی و غیره هستند.
صفحات کتاب :
128
کنگره :
‏‫‬‭HQ۷۶۹‏‫‭/ب۴۲‮الف‬۲ ۱۳۹۲
دیویی :
‏‫‬‭۶۴۹/۱
کتابشناسی ملی :
3207351
شابک :
978-600-309-038-5‬‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه اثرات نامطلوب تدریس خصوصی