خلاصه صوتی کتاب 10 قدم تا بهترین نمره

کمتر درس بخوانید و بیشترین نمره را بگیرید

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
هدف کتاب 10 قدم تا بهترین نمره، کمتر درس بخوانید و بیشترین نمره را بگیرید نوشته توماس فرانک، این است که ابزار و تاکتیک هایی معرفی کنیم که در زمان کمتر، نتیجه بهتری بگیرید. برای این کار معادله ای وجود دارد که در این میکروکتاب به معرفی آن خواهیم پرداخت.

بیشتر دانشجویان، هنگامی که اهداف شخصی خود را تعریف می کنند، متوجه می شوند که نیازی به گرفتن نمره کامل ندارند؛ با اینکه می دانند دروس دانشگاهی در روند کاری شان مؤثر است، درمی یابند که آن ها را به اهداف شان نمی رسانند و به تنهایی کافی نیستند.

برای گرفتن نمره خوب تمرکز کنید؛ اما در کنار آن، مهارت های خارج از کلاس خود را افزایش و توسعه دهید، به فعالیت های انجمنی بپردازید و روابط اجتماعی خود را گسترش دهید و البته تفریح کنید! مهم ترین بخش میکروکتاب 10 قدم تا بهترین نمره (10Steps to Earning Awesome Grades) ارائه راهکارهایی برای کسب نمره های بهتر است؛ اما نکته دیگری که در نظر گرفته شده و به همان اندازه اهمیت دارد، کم کردن زمان مطالعه ی درسی است.

چه فاکتورهایی منجر به گرفتن نمره های عالی می شود؟ در ابتدا بهتر است به جای تمرکز بر نتیجه ملموس، یعنی نمره، به میزان آمادگی ای که نیاز دارید به آن برسید، متمرکز شویم؛ به این روش «آمادگی مطلوب» می گویند و شامل تمامی دروس یا به طور جزئی تر: هر امتحان، تمرین یا پروژه ای می شود. در این حالت، نمره فقط نتیجه ی کمی «آمادگی مطلوب» شما خواهد بود و مقدار آن، وابسته به سطح آمادگی مطلوبی است که برای خود تعیین کرده اید. برای رسیدن به آمادگی مطلوب چهار فاکتور وجود دارد:

- حضور کلاسی
- کیفیت یادگیری
- زمان مطالعه
- کارایی مطالعه

توماس فرانک (Thomas Frank)، تجربه ی زیادی در مطالعه و ایجاد روش های موفقیت در دانشگاه دارد. او بیش از 4 سال است که مشغول به این کار است. وب سایت شخصی او ماهانه بیش از 200 هزار بازدید دارد و ویدئوهای آموزشی او بیش از 40 میلیون بار دیده شده است. او فارغ التحصیل رشته ی «سیستم های مدیریت اطلاعات» از دانشگاه ایالتی آیووا، جز 50 دانشگاه دولتی برتر آمریکا است. فرانک، در دوران تحصیل خود، موفقیت های قابل قبولی به دست آورد که تجارب او را در زمینه پیشرفت درسی تا سطح قابل توجهی ارتقاء داد.

توماس فرانک در تابستان سال اول دانشگاه، مطلبی برای یک وبسایت موفقیت درسی مشهور می نویسد، ولی پذیرفته نمی شود؛ به جای آنکه مطلب را دور بیندازد تصمیم می گیرد وب سایت خود را راه اندازی و مطلبش را در آن جا منتشر کند. این وب سایت که College Info Geek نام دارد امروزه بیش از صدها هزار بازدید کننده دارد و بیش از 500 مطلب در زمینه بهتر درس خواندن، استفاده مفیدتر از وقت، کسب موقعیت های کارآموزی و شغلی و کسب درآمد دانشجویی در آن منتشر شده است. فرانک دانش خود را مدیون تجربه شخصی، کتاب ها، مقالات آموزشی و مصاحبه با افراد اثرگذار در این زمینه می داند.

در بخشی از میکروکتاب 10 قدم تا بهترین نمره می خوانید:

یک دانشجوی منظم، یک دانشجوی موفق است. موافقید؟ شاید منظم بودن خوب درس خواندن تان را تضمین نکند، اما حتما این کار را ساده تر خواهد کرد. در این فصل با راهکارهایی برای دسته بندی فایل های کامپیوتری، مرتب کردن جزوه ها و نوشته هایتان، و یادداشت برداری راحت و سریع آشنا خواهید شد. علاوه بر آن، در این فصل یاد خواهید گرفت که چطور این نظم را در طول ترم نیز حفظ کنید.

فایل های خود را مرتب کنید: مرتب کردن فایل های کامپیوتری فواید زیادی دارد. مثلا:

هیچ وقت فایل مهمی را در میان انبوه فایل ها و فولدرها گم نمی کنید.
با آپلود فایل های مهم در سرویس های ابری همیشه و همه جا به آن ها دسترسی خواهید داشت.
به جای ذخیره سازی همه فایل ها در دسکتاپ، در کسری از ثانیه هر فایل را در محل اصلی و مشخص خود وارد خواهید کرد.

این فواید، هزینه ای جز حوصله خرج کردن ندارد. پس اول باید وقت بگذارید تا ساختاری برای فایل های خود ایجاد کنید. اگر انبوهی از فایل های نامرتب داشته باشید، این کار ممکن است طول بکشد. به محض اینکه سیستم شما تنظیم شد، از این به بعد باید هر فایل را در جای مشخص شده خود ذخیره کنید و از ساختن فولدرهای جدید، در جای اشتباه خودداری کنید. بله، باز هم کاری نسبتا وقت گیر، اما با ارزش! در اولین قدم، برنامه Dropbox را دانلود کنید. حتما با این برنامه آشنایی دارید، اما باز هم به مهم ترین امکانات آن اشاره می کنیم:

دراپ باکس در کامپیوتر شما فولدری ایجاد می کند.
فایل های که در این فولدر ذخیره کنید، به طور اتوماتیک در این سرویس ابری ذخیره می شوند.
صفحات کتاب :
190

کتاب های مشابه 10 قدم تا بهترین نمره