امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
30,000
10%
ت 27,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پنجاه درس اصول عقائد برای جوانان

کتاب پنجاه درس اصول عقائد برای جوانان نوشته آیت الله مکارم شیرازی است که توسط انتشارات نسل جوان منتشر شده است. مهم ترین ویژگی انقلاب ما، اسلامی بودن آن است و مهم ترین ویژگی مکتب اسلام، انسان سازی بر اساس معیارهای الهی است. هدف نویسنده کتاب  پنجاه درس اصول عقائد برای جوانان این است که مجموعه ای دقیق و مستدل و در عین حال جالب و شیرین از اعتقادات خالص اسلامی در اختیار همگان- به ویژه نسل جوان- قرار گیرد تا بتوانند در این شرایط خاص انقلاب اسلامی، خود را بسازند و ایمانی نیرومند که در اعمال و رفتار آن ها پرتوافکن باشد فراهم آورند. و هم مقدمه ای باشد برای مطالعات بیشتر.

این مجموعه که با دقّت و ظرافت و ابتکار خاصّی تهیّه شده می تواند راه گشای همه کسانی که می خواهند اصول عقاید اسلامی را در فاصله کوتاهی فرا گیرند- یا تدریس کنند- باشد. این مجموعه در پنج قسمت به قلم حضرت آیةاللَّه ناصر مکارم شیرازی که از پیشگامان بحث های عقیدتی از حدود چهل سال پیش در حوزه علمیه قم هستند تهیه شده و برای همه جست وجوگران این راه مفید و سازنده است.

استادانی که این دروس را تعلیم می دهند لطفاً به این «نکات» توجّه داشته باشند:

1- درس ها را باید عموماً با شواهد تاریخی و مشاهدات جالب در زندگی کنونی پرورش داد.

2- باید از معلومات شاگردان در این درس ها مدد گرفت و بیشتر با سؤال و جواب (به طور انفرادی یا دسته جمعی) درس ها را پیاده کرد.

3- آیه مربوط به هر درس با خط زیبا و خوانا روی تخته سیاه نوشته شود و سعی کنند شاگردان ترجمه آیات را به صورت کلمه به کلمه فرا گیرند، تا پایه ای برای آشنایی آنها با قرآن شود، حتی اگر یک نفر با صدای خوب آیه مورد نظر را بخواند و دیگران تکرار کنند بهتر است.

4- لزومی ندارد هر درس در یک روز پیاده شود، در صورت لزوم می توان یک درس را در دو روز پیاده کرد.

5- در عبارات هر درس ریزه کاری هایی هست که استاد باید قبلًا به دقّت آن را مطالعه فرماید تا به هنگام درس روی آن تکیه کند.

6- این دروس برای شاگردان دوره راهنمایی تا سال آخر دبیرستان- برای پسران و دختران- قابل استفاده است، همچنین برای تمام کسانی که اطلاع درستی از اصول عقائد اسلامی ندارند.

7- در نظر گرفتن جوائز برای کسانی که از عهده امتحان برآیند و یا آیات را با ترجمه به خوبی حفظ کنند و در جلسه بخوانند بسیار بمورد است.

8- احتمال قوی دارد دانش آموزان این دروس، سؤالاتی درباره خداشناسی کنند که پاسخ آن در این دروس نباشد، برای پاسخ آن ها به کتاب های: «آفریدگار جهان»- «در جست و جوی خدا»- «پرسش ها و پاسخ های مذهبی» مراجعه فرمایید.

کتابشناسی ملی :
م‌79-21415
شابک :
964-6275-17-6
سال نشر :
1380
صفحات کتاب :
400
کنگره :
BP211/5‭‭‮‮‮‬‏‫‬‭‭/م‌7پ‌9 1380
دیویی :
[ج]297/4172‭‮‬

کتاب های مشابه پنجاه درس اصول عقائد برای جوانان