نظر شما چیست؟
کتاب صوتی کالسکه اثر نیکلای گوگول درباره ی مالکی میان مایه به نام فیثاغوروویچ است که روزی به ضیافت ناهار ژنرال سواره نظام دعوت می شود. در طول مهمانی که تا انتهای شب می انجامد، ژنرال از اسب ابلقی برای حاضران حرف می زند که بی همتاست و جزو دارایی خاص او محسوب می شود.

فیثاغوروویچ تحت تاثیر مستی و جوی که به وجود آمده از دهانش می پرد که صاحب کالسکه ای عجیب و منحصر به فرد است. توجه حاضران به گفته هایش جلب می شود و او همگی را برای ناهار فردا به خانه اش دعوت می کند. فردا ظهر در حالی که فیثاغوررویچ در خواب است و سرخوشی شب پیش نیز از سرش پریده با این خبر همسرش از خواب بیدار می شود که گروهی سواره به سوی خانه شان می آیند. گوگول (Nikolai Gogol) در این داستان نیز هم چون دیگر آثارش با بیانی شوخ و طنزی گزنده آینه ای در برابرمان می گیرد و ما را با عادات مضحک مان روبرو می کند.

در اجرای کتاب صوتی کالسکه (The Carriage) از تکنیک بازسازی لحظه به لحظه ماجرا از طریق تغییر لحن و صدا استفاده شده تا شرایط مضحک شخصیت اصلی که خود خواسته به این وضعیت دامن زده است، پررنگ تر و برجسته تر شود.

نیکلای گوگول به عنوان یکی از نویسندگان موفق روس شناخته می شود. وی پیش قدم رئالیسم انتقادی در ادبیات روسیه و یک طنزپرداز قوی در میان نویسندگان به شمار می رود. کتاب هایی همچون شب ها کنار دهکده ی دیکانکا، تاراس بولبا، بینی، نفوس مرده (روح های مرده)، پرتره، میرگرود، کالسکه، شنل و نمایشنامه های عروسی، بازرس و قماربازان و... از این نویسنده به فارسی ترجمه شده اند.
سال نشر :
1376
صفحات کتاب :
24
کنگره :
PG3373‭/ک‌2 1376
دیویی :
891/733
کتابشناسی ملی :
م‌77-4577
شابک :
‭964-90030-7-X‬

کتاب های مشابه کالسکه