امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟
کتاب چگونگی ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت اثر مهدی ناظمی و محمد شیخ زاده، عوامل و شیوه های موثر بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بررسی می کند.

در کتاب چگونگی ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت برآنیم تا به این سوال پاسخ دهیم که «چگونه می توان فرهنگ ایثار و شهادت را در وزارت بازرگانی ارتقاء داد؟». فرضیه اصلی کتاب این است که «حضور همکاران ایثارگر در پست های مؤثر وزارت بازرگانی، در صورت داشتن شرایط احراز، موجب تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در این وزارت خانه می شود». یا به عبارتی مهمترین راه ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت، عملکرد مثبت ایثارگران در پست های سازمانی است.

هر چه افراد شایسته منتسب به جامعه ایثارگران در پست های کلیدی مشغول به خدمت باشند، فرهنگ ایثار و شهادت، بهتر و بیشتر تقویت می شود. زیرا افراد ایثارگر به دلیل اعتقاد و باور عمیقی که دارند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازی به سخنرانی و صحبت کردن ندارند بلکه با عمل خود فرهنگ ایثار و شهادت در سازمان ترویج می کنند. این فرضیه با جمع آوری اطلاعات عملکردی و نگرش سنجی در وزارت بازرگانی مورد آزمون قرار گرفته و تأیید گردید.

این کتاب در هشت بخش طراحی شده است: در بخش اول به بررسی فرهنگ ایثار و شهادت و شاخص های آن پرداخته می شود سپس در بخش دوم راهکارهایی برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ارائه می گردد و در بخش سوم ضمن بررسی راه های توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سازمان به نقش و جایگاه ایثارگران در ترویج این فرهنگ نیز اشاره می شود و در بخش چهارم چگونگی سنجش و ارزیابی جایگاه ایثارگران در سازمان مورد بررسی قرار می گیرد. در بخش پنجم گزارش، جایگاه جامعه ایثارگران در وزارت صنعت، معدن و تجارت شناسایی و ارزیابی می گیرد. در بخش ششم گزارش نتایج ارزیابی عملکرد ایثارگران در مقایسه با سایر کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه می شود. در بخش هفتم گزارش به بررسی نتایج بدست آمده از نگرش سنجی از کارکنان در خصوص جامعه ایثارگران می پردازد. در بخش هشتم نیز راهکارهای پیشنهادی جهت ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت در وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه می شود. در پیوست گزارش نیز نمونه ای از پرسشنامه های بکار رفته در تحقیق ارائه می گردد.

در بخشی از کتاب چگونگی ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت می خوانیم:

وجود واژگان معادل در زبان های دیگر برای کسانی که مرگ را در جهت آزادی و مبارزه با ظلم پذیرا می شوند نشانگر این است که پرتوی از مفهوم شهید در همۀ فرهنگ ها وجود دارد. برای مثال وقتی یک ایرانی درصدد معرفی شهیدی به زبان انگلیسی برمی آید، واژه شهید را به کار نمی گیرد، بلکه واژه مصطلح در آن زبان را استفاده می کند.
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۶۳۲
کتابشناسی ملی :
3669505
شابک :
978-600-7492-16-1
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
259
کنگره :
‏‫‭BP۲۵۰/۳‏‫‭/ن۲چ۸ ۱۳۹۳

کتاب های مشابه چگونگی ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت