کتاب کمک به کودکان برای بهبود مهارت های ارتباطی pdf

فعالیت های درمانی برای معلمان، والدین و درمانگران

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
نظر شما چیست؟
برقراری ارتباط فرآیند بسیار پیچیده ای است و عجیب است که چگونه هر کدام از ما می توانیم مهارت ها و توانایی های لازم برای ایجاد تعاملات اجتماعی موفق را بدست آوریم. حتی در صورت وجود این مهارت ها وتوانمندی ها، خستگی،ب یماری، عدم کافی بودن مهارت خودآگاهی و نوسان عزت نفس می توانند به راحتی بر کارآمدی آن ها تاثیر بگذارند.

این کتاب برای کمک به ایجاد ارتباط همۀ کودکان و در نتیجه تقویت بهزیستی احساسی و اجتماعی و نیز تاب آوری آنان، مجموعه ای از ایده ها را برای بازی ها و فعالیت ها پیشنهاد می کند. همچنین این کتاب بر اساس توانمندی ها و ­­ایجاد احساس تاب آوری در کودکان، برای برآورده ساختن ارتباط بالقوه آن ها تنظیم شده است.

کتاب، قدرت زبان و لذت بخشی کلمات، قدرت ابزار اعجاب برانگیز ارتباطی ما یعنی صدا، حرکات پیچیدۀ ماهیچه ها و هماهنگی لازم برای سخن گفتن و حساسیت و ظرافت حرکات صورت و بدن در انتقال پیام های پیچیده به دیگران را تأیید می کند. ایده های پیشنهادی آن را می­توان در موقعیت های گوناگون نظیر کلاس درس، خانه و یا به عنوان بخشی از مهارت های کلی اجتماعی به کار گرفت.

ایده های مربوط به فعالیت در این کتاب مبتنی بر چارچوبی است که به جای تمرکز بر یکی از انواع اختلالات ارتباطی و ضروریات آن، سه لایه ی مختلف تأثیرات درمانی را از یکدیگر تفکیک می کند. به عنوان مثال من هیچ فعالیتی را بر اساس کاربرد آن برای کودکان مبتلا به کنش پریشی، مشکلات صدا و لکنت و یا کودکان اوتیسمی و غیره مشخص نکرده ام. زیرا صرف نظر از اختلال ارتباطی، هر کودک قدرت و توانایی و به همیت صورت مشکلات خاص خود را دارد.
کنگره :
‏‫RJ۴۹۶‭‬ ‭/گ۷‏‫‭پ۸ ۱۳۹۳
دیویی :
618/92855
کتابشناسی ملی :
3650029
شابک :
‭978-600-309-120-7‬‬‬‬
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
190

کتاب های مشابه کمک به کودکان برای بهبود مهارت های ارتباطی