امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟
کتاب مذاکره تنها راه موفقیت در تجارت و زندگی اثر چستر لوییس کاراس، درباره ی نحوه ی اداره ی مذاکره، چه بزرگ و چه کوچک است تا بتوان از آن، چیزی بیش از «تا حدودی خوب» به دست آورد؛ توافق هایی که برای ما و نیز طرف مقابل، بهتر باشد.

در تجارت نیز همانند زندگی، آنچه را سزاوارش هستید، به دست نمی آورید، بلکه آنچه را بر سر آن مذاکره کرده اید، به دست می آورید. می دانم که بسیاری با این جمله مخالفت می کنند. این عده نیز مثل من معتقدند مردم بنا به ذات خود در معاملات خود منصف و معقول هستند. رفتار آنان بر طبق قانون طلاییِ «با مردم چنان رفتار کن که می خواهی با تو رفتار کنند» است. و این اندرزی عالی برای یک زندگی مفید و پرمعنی نیز هست. اما با وجود این نیت پاک به تقریب جهانی، اغلب میان رضایتی که ما استحقاقش را داریم با آنچه به دست می آوریم، تفاوت از زمین تا آسمان است.

آنچه در کتاب مذاکره تنها راه موفقیت در تجارت و زندگی (In Business As In Life You Dont Get What You Deservr You Get What You Negotiate) انجام خواهیم داد، توصیف راهبردها، ترفندها و رویکردهایی است که افراد موفق در طول قرن ها استفاده کرده اند. ما کشف خواهیم کرد که این روش ها چه هستند، چرا مؤثر هستند و هنگامی که بر ضد ما استفاده می شوند، چگونه باید خود را در برابرشان محافظت کنیم. ما خواهیم آموخت که چگونه بهترین معامله را در مذاکره برای هر دو طرف، بدون استثمار دیگران و خودمان انجام دهیم. با کمک این مهارت ها، می توانید مطمئن باشید که آنچه را در هر مذاکره ای استحقاقش را دارید، بزرگ یا کوچک، به دست خواهید آورد.

پیشنهادهایی که در کتاب مذاکره تنها راه موفقیت در تجارت و زندگی ذکر شدند، عملی هستند. آن ها جنبه ی نظری و فرضیه ندارند. این پیشنهادها قرن هاست که به دست افراد موفق در همه جا مورد استفاده قرار گرفته اند. اما اگر آن ها را در مذاکرات آینده ی خود به کار نگیرید، هیچ فایده ای نخواهند داشت. اگر این پیشنهاد ها را به کار ببندید، می توانید در مذاکرات بزرگ نیز به خوبی شرکت کنید.

چستر لوییس کاراس (Chester Louis Karrass) تضمین نمی کند که رویکردهای پیشنهادی در این کتاب در هر زمانی مؤثر واقع شوند. اما به شما اطمینان می دهد که با به دست آوردن مهارت در استفاده از این روش ها، کامیابی شما فزونی خواهد یافت. استفاده از این راهکارهای دیرینه باعث می شود از این به بعد توافقات بهتری انجام دهید؛ توافقاتی که باعث رضایت بیشتر هر دو طرف خواهد شد.

مذاکره فرایندی است که این دیدگاه های متفاوت را کنار هم قرار می دهد. همگی ما، از فروشنده گرفته تا خریدار، از سیاستمدار گرفته تا دیپلمات از مدیر تا کارمند و البته شوهران، همسران، دوستان و فرزندان، هر روز در حال مذاکره هستیم؛ ولی به ندرت آن را بدین نام می خوانیم. حتی کسانی که می گویند از مذاکره نفرت دارند یا آن را انجام نمی دهند، در حال مذاکره هستند؛ چه بخواهند و چه نخواهند. به همین دلیل است که مجله ی نیوزویک، مذاکره را «بازی زندگی» می نامد.

آنچه را ما سزاوارش هستیم و آنچه را در تجارت و امور اجتماعی به دست می آوریم، تنها می توان با بده و بستان سر و سامان داد. مشکل اینجاست که کسانی که در این امر مهارت ندارند، کمتر از آنچه باید به دست می آورند؛ گاهی بسیار کمتر.

آنچه از دست ما برمی آید این است که تا می توانیم درباره ی مذاکره یاد بگیریم و آموخته های خود را تمرین کنیم. تنها با این آگاهیِ افزون است که می توانیم مطمئن باشیم می توانیم چیزی نزدیک به آنچه که شایستگی اش را داریم، به دست آوریم.
سال نشر :
1389
صفحات کتاب :
409
کنگره :
BF۶۳۷/م۴۲‏‫‬‭‬‭ک۲۳ ۱۳۸۹
دیویی :
158/5
کتابشناسی ملی :
1810655
شابک :
978-964-236-188-5‬

کتاب های مشابه مذاکره تنها راه موفقیت در تجارت و زندگی