تفسیر سوره مجادله خامنه ای (مدظله)

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّه العالی)

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,500
خرید چاپی
100,000
15%
ت 85,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب تفسیر سوره مجادله، متن ویراسته ی جلسات تفسیر سوره ی مجادله است که با استفاده از سخنرانی‌های مقام معظم رهبری توسط انتشارات انقلاب اسلامی تدوین شده است.

معرفی کتاب تفسیر سوره ی مجادله

کتاب تفسیر سوره ی مجادله، متن ویراسته ی جلسات تفسیر سوره ی مجادله است. این جلسات در دوران مسئولیت ریاست جمهوری معظّمٌ له در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در هفت نوبت از هفدهم اردیبهشت تا یازدهم تیرماه 1361 برگزار شده و تمامی 22 آیه ی این سوره مورد بحث قرار گرفته است.

ایشان درباره ی علّت انتخاب این سوره و سوره های بعدی که متن آن بزودی منتشر می شود می فرمایند: «علّت اینکه اینجا را انتخاب کردیم این است که سوره ‏های جزء بیست و هفتم و بیست‏ و هشتم و این حدود، غالبا سوره‏ های مدنی است و از سوره‏ هایی است که در مدینه‏ ی طیّبه بر پیغمبر اکرم نازل شده و مربوط است به بعد از تشکیل حکومت اسلامی، یعنی مثل وضع کنونی ما.

نوع مطالب و مسائلی که بعد از تشکیل حکومت برای یک جامعه لازم است با نوع مطالب و مسائلی که [مربوط به] حین مبارزه‏ ی مردم برای تشکیل حکومت اسلامی است فرق می کند؛ کما اینکه شما در جامعه‌ی خودمان هم این را مشاهده می کنید. امروز شما یک مسائلی دارید که این مسائل قبل از بهمن 57 برای شما وجود نداشت، مطرح نبود؛ آن روز مسائلی داشتید که امروز برای شما مطرح نیست.

مثلاً مسئله‏‌ی منافقین و مسئله ‏ی نفاق، مسئله‏ ی عدالت اجتماعی، مسئله‏ ی حکومت، مسئله‏ ی جهاد در جبهه‏ های جنگ و ده ‏ها مسئله از این قبیل، مسائل عمده‏ ی بعد از تشکیل حکومت است و این مسائل همان مسائلی است که در آیات مدنی بیشتر به آن ها پرداخته شده.»

برشی از متن کتاب تفسیر سوره ی مجادله

این سوره، سوره ی مجادله است و اوّل جزء بیست و هشتم؛ که گذار اجمالی به مطالب این سوره بکنیم. مطالب این سوره اگرچه ناظر به چند مسئله ی علی الظّاهر جزئی است لکن اوّلاً تحت هر مسئله ای از این مسائل جزئی مثل همین مسئله ی ظِهار که مسئله ی اوّل است، یا مسئله ی نجوا و درِ گوشی صحبت کردن با پیغمبر که مسئله ی دیگری است که ذکر می شود ویکی دو مسئله از همین قبیل که در این سوره هست - یک مسئله ی کلی وجود دارد که اگر ما بشکافیم، می بینیم که آن مسئله ی کلی هم، در این سوره و در این آیات مورد بحث قرار گرفته و برای ما آموزنده است. بعلاوه لابه لای همین آیات هم آیاتی هست که ناظر به مسائل کلی جامعه ی اسلام است.

تفسیر سوره مجادله رهبری

این تفسیر یکی از مجموعه کتاب‌های تفسیری است که انتشارات انقلاب اسلامی با استفاده از سخنرانی‌های مقام معظم رهبری تدوین نموده است.

خرید کتاب تفسیر قرآن رهبری

علاوه بر  امکان خرید نسخه چاپی در فراکتاب امکان دریافت نسخه الترونیکی کتاب تفسیر سوره مجادله فراهم است

مشخصات کتاب تفسیر سوره مجادله خامنه ای را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: سید علی خامنه‌ای
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 150
موضوع: تفسیر سوره مجادله
قالب انتشار: چاپی و الکترونیکی (epub)

سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
150
کنگره :
‭BP102/852
دیویی :
297/18
کتابشناسی ملی :
8826086
شابک :
‫‭978-622-7491-50-0‬‬

کتاب های مشابه تفسیر سوره ی مجادله