کتاب دپارتمان مقابله با تهدیدات سایبری ایالات متحده آمریکا pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,500
نظر شما چیست؟
کتاب دپارتمان مقابله با تهدیدات سایبری ایالات متحده آمریکا نوشتۀ محمدرضا نایبی پور، وابستگی جامعه و دولت به اینترنت، سیستم ها و داده های فضای مجازی را به عنوان تهدیدی واقعی و خطرناک معرفی کرده و به بررسی نقش وزارت دفاع در دفع حملات سایبری پرداخته است.

ایالات متحده به اینترنت و سیستم ها و داده های فضای سایبری برای طیف وسیعی از خدمات حیاتی وابسته است. این وابستگی همه افراد، ارتش ها، کسب و کارها، مدارس و دولت ها را در برابر یک تهدید سایبری آسیب پذیر می نماید. همان طور که مشاهده می کنیم، امروزه عوامل دولتی و غیردولتی قصد دارند تا حملات سایبری مخرب را در شبکه های حیاتی انجام دهند و مالکیت معنوی ایالات متحده را به سرقت برده تا مزیت تکنولوژیکی و نظامی آن ها را زیر پا بگذارند.

وزارت دفاع با همکاری سایر سازمان های دولت ایالات متحده، مسئول دفاع از کشور و منافع ایالات متحده در برابر حملات است؛ از جمله ی این حملات ممکن است در فضای مجازی رخ دهد. هدف این استراتژی، هدایت توسعه نیروهای سایبری وزارت دفاع امریکا و تقویت دفاع سایبری و موضع بازدارندگی سایبری است. این رویکرد بر ایجاد قابلیت های سایبری و سازمان ها جهت سه مأموریت سایبری وزارت دفاع تمرکز دارد: دفاع از شبکه، سیستم و اطلاعات وزارت دفاع آمریکا، دفاع از سرزمین و منافع ملی ایالات متحده در برابر حملات سایبری و پیامدهای قابل توجه آن و برای پشتیبانی از برنامه های عملیاتی و احتمالی.

در بخشی از کتاب دپارتمان مقابله با تهدیدات سایبری ایالات متحده آمریکا می خوانیم:

تمام مأموریت های سایبری وزارت دفاع امریکا نیاز به همکاری نزدیک با متحدین خارجی و همکاران خود دارد. وزارت دفاع آمریکا در تعامل سایبری بین المللی برای ایجاد ظرفیت مشارکت در امنیت سایبری و دفاع سایبری و به تعمیق همکاری های عملیاتی مناسب تلاش می کند. با توجه به تقاضای زیاد و کمبود نسبی منابع سایبری، وزارت دفاع باید انتخاب های سختی را انجام دهد و ابتکارات مربوط به همکاری های شغلی خود را در مناطقی که منافع ملی ایالات متحده در آن اهمیت دارد، ایجاد کند. طی پنج سال آینده، علاوه بر تلاش های شغلی در حال توسعه در سایر مناطق، وزارت دفاع امریکا همکاری بین المللی خود را متمرکز کرده است بر روی: خاورمیانه، آسیا، اقیانوس آرام و متحدین کلیدی ناتو.

از طریق این استراتژی، وزارت دفاع امریکا دائماً محیط بین المللی را ارزیابی و مشارکت نوآورانه ای را برای پاسخ به چالش ها و فرصت های نوظهور به ارمغان خواهد آورد. هر یک از اهداف استراتیژیک وزارت دفاع نیاز به اهداف خاص و قابل اندازه برای وزارتخانه جهت دست یابی به آن دارد.
کنگره :
‏‫‬‭HM۸۵۱‏‏‫‭/ن۲د۲ ۱۳۹۷
دیویی :
303/4834
کتابشناسی ملی :
5150853
شابک :
‭978-600-8794-75-2‬‬‬
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
54

کتاب های مشابه دپارتمان مقابله با تهدیدات سایبری ایالات متحده آمریکا