کتاب از محراب تا معراج pdf

با استناد به آیات قرآن کریم

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,000
نظر شما چیست؟
در کتاب از محراب تا معراج: با استناد به آیات قرآن کریم، تالیف محمد عالیوند، فرا می گیریم که چگونه خویشتن را بسازیم. هر کسی با آنچه که با افکار و عقاید خود ساخته، در آن دنیا ظاهر می شود.

کتاب از محراب تا معراج، با استناد به سخنان گهربار پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) و مزین نمودن آن احادیث به آیاتی که خطاب به مؤمنین است برنامه جامعی در دو بخش: خودسازی و اخلاق معاشرتی تدوین شده است.

راه سعادت و کمال انسان در پرتو تزکیه نفس و کسب مدارج اخلاقی است، از این رو رعایت امور اخلاقی خیلی مهم و سرنوشت ساز است، به طوری که زندگی نفسانی و باطنی انسان را می سازند. پس می توان اذعان کرد علم اخلاق، علم چگونه زیستن و چگونه شدن است.

انسان تنها موجود عجیبی است که خداوند متعال هنگام خلقت او به خویش آفرین گفت: (فَتَبارَکَ اللهُ أحسَنُ الخَالِقینَ). هویت هیچ انسانی از بدو آفرینش کامل نیست، بلکه او بوسیله اعمال خویش زندگی خود را سر و سامان می دهد و خود را به کمال می رساند لذا بایستی پیوسته اعمال خویش را بررسی کنیم خداوند در این خصوص در آیه 21 سوره مبارک طور می فرمایند: ''کُلُّ امرِیً بِما کَسَبَ رَهینٌ'' یعنی اعمال هر کسی ملازم و همراه اوست و هرگز از او جدا نمی شود (خواه عمل نیک، خواه عمل بد باشد) بدین سال هر کس با اعمال خویش محشور می شود و به پاس اعمال خود به بهشت یا دوزخ می رود.

در قیامت هر کسی علیه خود شهادت می دهد زیرا گناه انسان را به شمایل مختلفی در می آ ورد که در آن جا نمایان می شود، سرای باقی تجلی گاه ظهور ملکوت است. پیامبر اکرم (ص) در این باره می فرمایند: برخی مردم در قیامت به شمایلی محشور می شوند که صورت های میمون و خوک از آن ها بهتر است.
صفحات کتاب :
140
کنگره :
BP۱۰۴ ‭/خ۹۵‏‫‬‮‭‏‫‬‭ع۲ ۱۳۹۶
دیویی :
۲۹۷/۱۵۹
کتابشناسی ملی :
4893774
شابک :
978-600-8794-27-1
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه از محراب تا معراج