امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
در کتاب نقاش زندگی مدرن، شارل پیر بودلر به بررسی زیبایی، مد، شیک پوشی، هدف هنر و نقش هنرمند می پردازد و نقاشی که از نظر او بهترین توصیف گر نمایش زندگی مدرن است را وصف می کند.

کتاب نقاش زندگی مدرن (The Painter Of Modern Life And Other Essays) قطعاً یکی از نخستین صورت بندی های نظری در باب مدرنیته است؛ مقاله ای که هوشمندانه در باب رابطه میان امر تاریخی و امر شاعرانه تأمل می کند، یکی از فشرده ترین متن های نظری -انتقادی که پژواک آن را می توان یک سده بعد در کل نظریه انتقادی مشاهده کرد.

شارل پیر بودلر (Charles Pierre Baudelaire)، شاعر معروف فرانسوی در 28 اوت 1821م در پاریس به دنیا آمد. پدرش نقاش و هنردوست بود و ذوق هنری را از کودکی در پسر ایجاد کرد. بودلر جنبشی تازه در عالم شعر پدید آورد و به آن زیبایی خاصی بخشید در حالی که به کلی با زیبایی‏ های گذشته، تفاوت داشت. او میان رنگ و بو و صدا ارتباطی پنهانی دریافته بود، پیوسته در جستجوی موسیقی کلام بود که با قدرت ابداع و نیروی بیان توانست به آن دست یابد.

بودلر در یک جمله و گاه در یک کلمه، دنیایی از شور و هیجان و آرزو و اشتیاق به خواننده القا می‏ کند. بودلر از شاعرانی است که با گذشت زمان، افتخار و شهرتی بیش از آنچه در دوران زندگی داشته ‏اند به دست آورده ‏اند. به طوری که می‏ توان گفت وی به قرن بیستم بیشتر از قرن نوزدهم تعلق دارد و حتی برخی بر این عقیده ‏اند که مهم‏ترین شاعر قرن خود به شمار می‏ آید.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ ها و انقلاب ها الهام بخشیده اند. آن ها زندگی های بسیاری را ساخته اند و یا تباه کرده اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده های بزرگ)

در بخشی از نقاش زندگی مدرن می خوانیم:
در آن جا نه از زره و کلاه خود زنگ زده خبری بود، نه از خنجر مالایی، نه از توده قراضه آهن گوتیک یا جواهرات و پوشاک قدیمی؛ خلاصه از هیچ خرت و پرتی که صاحبش را به داشتن عشق به اسباب بازی و گشت و گذار بی هدف در خیال های کودکانه متهم کند. یک پرتره فوق العاده زیبا از کارهای جوردانس که جایی کشف کرده بود و ده ها اتود و نسخه برداری از کارهای خود استاد برای تزئین استودیوی وسیع او کفایت می کرد. نوری نرم و پخش این خلوت گاه را روشن می کرد.
صفحات کتاب :
112
کنگره :
‏‫‬‭N۷۴۴۵/۳‏‫‬‭/ب۹ن۷ ۱۳۹۲‬‬‬
دیویی :
700
کتابشناسی ملی :
3203445
شابک :
‏‫‬‭978-600-6867-55-7
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه نقاش زندگی مدرن