کتاب هنر محاسبه عمل های ریاضی pdf

بدون ماشین حساب

امتیاز
5 / 4.7
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
در کتاب هنر محاسبه عمل های ریاضی (بدون ماشین حساب) نوشته ی محمدرضا شریفی کیا، عمل هایی از ریاضی آموزش داده می شود که شما را از ماشین حساب بی ­نیاز می کند و سرعت و دقت تان را در محاسبات بالا می برد.

همان طور که می دانیم محاسبات عددی یکی از مهمترین مراحل حل یک مسأله ی ریاضی، فیزیک و شیمی می باشد که متأسفانه دور شدن تدریجی دانش پژوهان از این علوم و به کار بردن ماشین حساب در حل مسائل، باعث شده تا آن ها برای محاسبات هر چند ساده نیز به ماشین حساب مراجعه کنند و اگر در مسئله ای از عمل های پیشرفته مانند لگاریتم و نسبت های مثلثاتی استفاده شود، حتماً باید از ماشین حساب های مهندسی برای حل آن کمک بگیرند و چون در اکثر آزمون های مهم به خصوص در کنکور، استفاده از ماشین حساب مجاز نمی باشد، به همین دلیل در هنگام برخورد با یک محاسبه ی عددی مانند تقسیم از حل کردن آن منصرف می شوند.

بنابراین بهتر است مجدداً با این عمل های ریاضی آشتی کنیم، با این تفاوت که در این کتاب، روش های زیبا و در عین حال دقیق برای محاسبه ی این عمل های ریاضی آموزش داده شده است و قابل استفاده برای دانش آموزان دبیرستانی، دانشجویان و علاقه مندان به ریاضی و محاسبه می باشد.

البته در کتاب هنر محاسبه عمل های ریاضی روش هایی آورده شده است که برخی از آن ها محاسبات عددی را سریع تر انجام و برخی دیگر، محاسبات را با دقت بالاتر انجام می دهند. تقریباً تمامی روش هایی که در بخش های این کتاب آورده شده اند، کاملاً ابتکاری نویسنده می باشند که حدوداً مدت سه سال بر روی آن ها کار کرده است.
صفحات کتاب :
122
کنگره :
QA297‏‫‭/ش4ھ9 1390
دیویی :
518‬
کتابشناسی ملی :
2272212
شابک :
978-600-6168-12-8
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه هنر محاسبه عمل های ریاضی