امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500
نظر شما چیست؟
در کتاب دمنوش های گیاهی و کاربردهای آن، به تالیف معصومه درویشی، سعی شده با معرفی دمنوش هایی متناسب با طبع فصول گامی کوچک در جهت کاهش استفاده از مواد شیمیایی، درمان و پیشگیری بیماری ها برداریم.

استفاده از دمنوش های طبیعی به جای نوشیدنی های صنعتی به حفظ سلامت بدن شما کمک به سزایی می کند. می توانید بنا به سلیقه ی خود آن ها را قبل یا بعد از غذا، همراه غذا، برای پذیرایی از میهمان یا برای ترتیب دادن یک عصرانه متفاوت مورد استفاده قرار بدهید. دمنوش های بهاری (آنتی اکسیدان ها)، دمنوش های تابستانی (خنک کننده)، دمنوش های پاییزی (آرام بخش)، دمنوش های زمستانی (گرم کننده) از جمله این دمنوش هاست.

ایران از نظر آب و هوا، موقعیت جغرافیایی و زمینه ی رشد گیاهان دارویی، یکی از بهترین مناطق جهان به شمار می رود. گیاهانی که در طول تاریخ قرابت خاصی با انسان داشته اند و آثار دارویی و موارد استفاده ی آن ها بر هیچ کس پوشیده نیست.

دانشمندان ایرانی مانند ابوریحان، ابن سینا، رازی و دیگران، کتاب های مفصلی دربار ی گیاهان دارویی نوشته اند که امروزه مورد توجه جوانان قرارگرفته است.

گیاه دارویی به گیاهی گفته می شود که دارای ماده ی موثره ی مشخصی باشد (Active substance) و در درمان بیماری یا پیشگیری از بروز آن مورد استفاده قرار گیرد.

در اکثر جمع ها وقتی صحبت از درمان بیماری با گیاهی دارویی می شود اکثریت افراد رغبت چندانی نشان نمی دهند و در مورد عصر تکنولوژی و سفر به فضا صحبت به میان می آید اگر چه طب نوین با پیشرفت های زیاد در مقام تشخیص و درمان بنایی عظیم و با شکوه آفریده است، اما داروهای بعضا پر عارضه کم نیستن و دلیل این واقعه از آن جا رقم زده شد که هم زبانی با طبیعت صاحب شعور و قوه تدبیر به دست فراموشی سپرده شده است. در طب سنتی ایران تعادل شش نکته را دلیل سلامتی انسان می دانند که یکی از مهم ترین آن ها آب و هوا است.
صفحات کتاب :
90
کنگره :
RM666‭‬ ‭/ج9‏‫‬‭د4 1395
دیویی :
615/321
کتابشناسی ملی :
4389906
شابک :
978-600-8415-41-1
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه دمنوش های گیاهی