امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟
کتاب سفر به سرزمین کوبلای خان شرحی از تجربیات شگفت آور مارکو پولو، تاجر ونیزی قرن سیزدهم، در سفرهایش در محضر کوبلای خان؛ قدرتمندترین و بزرگترین پادشاه تاریخ مغول ها است. مارکوپولو تاثیری ژرف بر نگرش اروپاییان قرون وسطایی از سرزمین های وسیع دیگر گذاشته و یکی از جذاب ترین و افشاگرانه ترین سفرنامه های نگاشته شده تا به حال را رقم زده است.

مارکوپولو (Marco Polo)، جهانگرد مشهور ونیزی در سال 1254 میلادی متولد شد. پدرش نیکولوپولو تاجری سرشناس بود که برای تجارت به سرزمین های دور دست سفر می کرد. سفرنامه مارکو پولو از جمله سفرنامه هایی است که پیش از عهد صفویه نگاشته شده است و حاوی اطلاعاتی غنی درباره ایران نیز می باشد.

توصیفات مارکوپولو از سفرهایش به سایر کاشفان و بازرگانان اروپایی الهام بخشید تا دانش جغرافیایی خود را گسترش داده و در دنیایی فراتر از گذشته گام نهند. کریستف کلمب با الهام از نوشته های مارکو اندیشید که امکان دارد با سفر دریایی به سوی غرب، به مشرق زمین برسد. هنگامی که او در سال 1492 در آمریکای شمالی گام نهاد نامه هایی از پادشاه اسپانیا به همراه داشت که برای فرمانروای چین نوشته شده بود. او یک نسخه از کتاب مارکوپولو نیز به همراه داشت که حاشیه های زیادی بر آن نوشته شده بود.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ ها و انقلاب ها الهام بخشیده اند. آن ها زندگی های بسیاری را ساخته اند و یا تباه کرده اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده های بزرگ)

در بخشی از سفر به سرزمین کوبلای خان (The Travels In The Land Of Kubilai Khan) می خوانیم:

خان بزرگ اگر تنها می خواست سپاهیانی را که برای محافظت از مناطق مختلف کاتای گماشته است فراخواند ناگزیز سی تا چهل روز زمان نیاز داشت. علاوه بر آن، همه از این فراخوانی آگاه می شدند و از این رو کایدو و نایان جاسوس های خود را داخل سپاه می کردند و پست های مهم و برتر جنگی را در این لشکرکشی از آن خود می کردند. اما هدف کوبلای خان از این سرعت عمل به خرج دادنش در جمع کردن سپاهیان این بود که از برنامه های نایان پیشی گیرد و او را تنها به دام اندازد زیرا که شکست او در این موقعیت بدون داشتن نیرو و جاسوس بسیار راحت تر از زمانی است که با متحدانش هم پیمان شده باشد.
شابک :
978-600-7339-39-8
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
128
کنگره :
‏‫G۳۷۰‭‬‭ /م۲۲‏‫‭س۷ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‭۹۱۵/۰۴
کتابشناسی ملی :
3529552

کتاب های مشابه سفر به سرزمین کوبلای خان