امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,000
نظر شما چیست؟
کتاب سواد رسانه ای و خانواده، به تالیف معصومه نصیری، خلاصه ای از آنچه در حوزه سواد رسانه ای نیاز تک تک افراد جامعه برای کسب مهارت های مواجه با محتوای تولید شده از سوی رسانه هاست، می باشد.

در این کتاب پنج سوال و پنج نکته طلایی که باید مدام در مواجه با پیام های رسانه ای از خودتان بپرسید، در آغاز هر فصل تکرار شده است تا با نهادینه سازی آن، حداقل دیگر خواننده بدون بینش در فضای پهناور رسانه ای با تاکید بر فضای آنلاین رسانه ای نباشید.

در بخش هایی از کتاب پیش رو، روی سخن به ویژه با والدین است چرا که جامعه هدف برای آموزش سواد رسانه ای باید کودکان باشند و این تجربه در دنیا نیز ثمرات فراوانی داشته است. اگر بتوانیم با آموزش فرزندانمان را در برابر آسیب های فضای آنلاین واکسینه کنیم دیگر کمتر نگران بیماری آنها در این فضا خواهیم بود. البته تحقق این مهم نیازمند فراگیری زوایای مختلف سواد رسانه ای توسط پدران و مادران است.

ارتقاء سواد رسانه ای ارتقاء آموزشی نیست بلکه از طریق آن مهارت های مواجهه، تحلیل و مصرف رسانه تقویت شده و شما قدرت انتخاب بهتر متن رسانه ای را خواهید داشت.

ما باید یاد بگیریم در پرتو برخورد هدف مند با رسانه می توان به ایجاد ارتباط دوسویه و مشارکت جویانه با رسانه ها از یک سو و تقویت ساختارهای دموکراتیک جامعه در راستای مباحث نقد، مشارکت فعالانه در حوزه رسانه در بین شهروندان از سوی دیگر دست یابیم، بنابراین آنچه در «سواد رسانه ای» می تواند مطرح باشد، آموزش مهارت های لازم برای برقراری ارتباطی متفکرانه و آگاهانه با رسانه ها و در عین حال به وجود آوردن نگاهی دقیق، نقاد و تحلیلی به پیام های رسانه ای (نوشتاری، دیداری و شنیداری) است.

به زبان ساده اگر بخواهیم بگوییم، سواد رسانه ای مثل یک رژیم غذایی است که هوشمندانه مراقب است که چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا این که میزان مصرف هر ماده بر چه مبنایی باید استوار باشد.

لطفا به مطالب موجود در کتاب بسان واکسنی برای محافظت از بیماری بنگرید. این نکات شما را واکسینه خواهد کرد تا قربانی بی اطلاعی خودتان در فضاهای آنلاین و مجازی نباشید. آمار هم تاکید دارد اکثر کسانی که در این فضا قربانی شده اند یا فاقد اطلاع و دانش در این زمینه بوده اند یا آنچه بلد بودند را به موقع استفاده نکردند.
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
172
کنگره :
P۹۶‮‬‭‭ /‮س‬۹‏‫‭ن۶۵ ۱۳۹۶‬‬‭‮‬
دیویی :
۳۰۲/۲۳‬‬
کتابشناسی ملی :
4872380
شابک :
978-600-8794-06-6‬‬‬‬

کتاب های مشابه سواد رسانه ای و خانواده