امتیاز
5 / 0.0
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟
کتاب صوتی پول و زندگی مشترک اثر رابرت کیوساکی به مسائل مالی، یکی از مشکلاتی که اغلب زوج ها با آن درگیر هستند پرداخته است.

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) یکی از بهترین مدرسان موفقیت مالی در این کتاب می گوید:

من و کیم در خانواده ی تحصیلکرده ای بزرگ شدیم که متاسفانه فقیر بودند، فقیر نه از لحاظ اراده و احساس، بلکه از لحاظ مالی فقیر بودند. چون آن ها کارمند و به دنبال کار بودند. سعی می کردند پولشان را پس انداز کنند و در بازار بورس سرمایه گذاری می کردند. در واقع هیچ ایده ای درباره کارآفرینی و سرمایه گذاری نداشتند.

من زمانی که ۷ سال بیشتر نداشتم و در هاوایی زندگی می کردم یک بار مادرم را دیدم که در تنهایی خودش گریه می کرد و دلیلش هم این بود که ما هیچ پولی نداشتیم. پدرم مدرک دکترا داشت ولی با این حال پول زیادی درنمی آورد، ۴ تا بچه داشتند و من اون زمان ۷ سال بیشتر نداشتم و نمی توانستم درک کنم که چرا مادرم به خاطر پول گریه می کند. آن زمان از دست پدرم عصبانی شدم و با خود گفتم که چطور پدرم به خودش اجازه می دهد، ببیند مادرم گریه می کند و به او پول نمی دهد، آن زمان بود که با خودم عهد کردم که به یک آدم پولدار تبدیل شوم تا اینکه به معلمی تبدیل شوم که هیچ پولی ندارد، با عقل جور در نمی آمد.

به عنوان یک بچه چنین ایده ای داشتم ولی نمی دانستم چطور باید به آن جایگاه برسم. نقطه ی مشترک بزرگی که من و کیم داشتیم این بود که پدرانمان در میانه های موقعیت شغلیشان از کار اخراج شدند. پدر من وقتی ۵۰ ساله بود کارش را از دست داد و برای خانواده ی ما مشکل بزرگی به وجود آورد. من خودم به عنوان یه آدم بالغ از کار اخراج نشدم اما می توانم تصور کنم که چه شرایط بدی را در خانواده به وجود می آورد. مادر من درست بعد از اون اتفاق بود که از دنیا رفت. دو سه ماه بعد از اخراج شدن پدرم از کار، سکته ی قلبی کرد و از دنیا رفت. آن ها هیچ پولی نداشتند با این حال، با وجود تمامی این ها، پدرمن، پدر فقیر من می گفت که علاقه ای به پول درآوردن ندارد، چطور می شود که یک نفر بگوید که به پول علاقه ای ندارد. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم که کمپانی پدر ثروتمند را تاسیس کنیم و من و کیم درباره ی پول صحبت کنیم، چون یاد گرفتیم که پول چه چیز مهمی برای ما و خانواده هایمان است.

رابرت کیوساکی اقتصاددان پیشرو و صاحب تئوری های نوآورانۀ اقتصادی در دنیاست. او بهترین و موفق ترین مدرس موفقیت مالی در یک و نیم دهه ی گذشته است. وی با نوشتن تفکرات ناب و دست اول اقتصادی در کتاب خود با نام پدر پولدار، پدر بی پول تمامی علاقه مندان به مباحث اقتصادی و مالی را مبهوت خود کرده است.

این کتاب چنان مرزهای فروش را در هم شکسته که بعید است تا اطلاع ثانوی، کتابی بتواند به رکوردهای فروش این کتاب، نزدیک شود. اما آن چه این کتاب و سایر آثار کیوساکی را متمایز از دیگران می کند، فروش های حیرت انگیزشان نیست، بلکه نوع آموزه های آن هاست؛ آموزه هایی که از انگیزشِ صرف، بسیار فراتر می روند و با مخاطب شان بر مبنای واقعیت ها و اعداد و ارقامی حرف می زنند که در زندگی او وجود دارند و جنبه ای بسیار متفاوت از وضعیت امروز او را می نمایانند و همین، عامل انگیزش اوست تا توانایی های خود را در کار اندازد تا بسیار فراتر از امروز خویش شود.

کتاب های مشابه پول و زندگی مشترک