امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
نظر شما چیست؟
جان مک گرگور، در کتاب حتی سگ ها، به مواد مخدر و زندگی معتادان بی خانمان اشاره می کند. این کتاب دو جایزه بین المللی ادبیات دوبلین و جایزه ادبی سامرست موام را از آن خود کرده است.

در روزی سرد و آرام و حوالی سال جدید، جسد مردی در یک آپارتمان متروکه پیدا می شود. حتی دوستان او هم مرده اند و اجسادشان در مخروبه ها و کوچه پس کوچه های شهر رویت می شود. قاتل این آدم ها کیست؟ هروئین!

در کتاب حتی سگ ها (Even the Dogs) داستان همه این اشخاص، روایت می شود. داستان این رمان قدرتمند، هیجان انگیز و آکنده از امید و خشم است و کاوشی عمیق در زندگی دور افتادگان از جامعه به حساب می آید.

جان مک گرگور (Jon McGregor)، رمان نویس و داستان نویس بریتانیایی ایست. نخستین رمان او در فهرست اولیه جایزه ادبی من بوکر قرار گرفت.

در بخشی از کتاب حتی سگ ها می خوانیم:

اواخر دسامبر، اونا دَرو می شکنن و جسدو می کِشن بیرون. هوا مثل گیره آهنگری سرده! آسمون، چشم فولاد، آبی و سرد، درختا، استخونای پوسیده ای که تو نورِ یخ زده خورشید، سفیدک زده. ما جلوی دری که از جا دراومده جمع می شیم!

خیابون ساکته، بخار از دودکش موتورخونه شوفاژ آه می کشه و با موج بیرون می زنه. تلویزیون اتاق همسایه سوسو می زنه . یکی از فاصله ای دور، اون طرف زمین بازی، پشت اون آپارتمان ها، رو حصار نرده ها ، چکش کاری می کنه.

دهنه قطور ناودون، یخ و برف آب شده رو، از سه طبقه بالاتر به طرف پیاده رو سرازیر می کنه و آب، کم کم زیر دیوار کوتاه آجری جمع می شه و یخ می بنده.

ماشینا، تک و توک با سرعت از خیابون رد می شن، شیشه ماشینا بخار گرفته و موتورشون از سرما زوزه می کشه و با تقلای زیاد جلو می ره.

یکی رو می بینیم که اون طرف تر، بالای سراشیبی جاده داره از تاکسی پیاده می شه. اون زن درِ تاکسی رو باز میذاره و ما دو تا چمدون سفری، پر از لباس و کتاب و لوازم آرایش، روی صندلی عقبش می بینیم. زن از پلکان کوتاه بالا می ره و در و با سر و صدا می کوبه. این زن لوراست! از داخل دریچه نامه صدا می زنه... با اشاره به راننده تاکسی می فهمونه که منتظرش بمونه و دور می زنه، می ره اونور، پشت ساختمون. می بینیمش که از دیوار، خودشو می کشه بالا و می ره رو سقف گاراژ و اونجا از پنجره آشپز خونه وارد آپارتمان می شه. چند دقیقه تو آشپزخونه وا می ایسته.
صفحات کتاب :
256
کنگره :
PZ3‏‫‬‭/م7636ح2 1389
دیویی :
823/914
کتابشناسی ملی :
2235837
شابک :
978-964-374-312-3 ‬
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه حتی سگ ها