امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,500
نظر شما چیست؟
عشق شاید پرکاربردترین و قوی ترین واژه در زبان انگلیسی باشد. در مورد عشق طومارها می نویسیم و برایش شعر می سراییم. در رابطه با عشق ترانه می خوانیم و برای آمدن آن دعا می کنیم. برای عشق می جنگیم مثل: (هلن و جنگ تروا) و به خاطر عشق بناهای یادبود می سازیم مثل: (تاج محل). عشق که اظهار شود با «دوستت دارم!» به پرواز در می آییم و وقتی از بین برود با «دیگر دوستت ندارم!» عمیقاً سقوط می کنیم. ما دائماً به عشق فکر و در مورد آن صحبت می کنیم.



اما عشق واقعاً چیست؟

محققان و پزشکان قرن ها است که با تعاریف و مفاهیم آن کلنجار رفته اند. برای برخی از ناظران بی عاطفه، عشق پیمانی با مزایای دوطرفه است که متکی به لطف های حسابگرانه است، و یک معاملة بده بستان. دیگران، با دیدی بیشتر تاریخی، عشق را سنت احساسی اجتماعی می دانند که شاعران قرن سیزدهم فرانسه ایجاد کرده اند. زیست شناسان و انسان شناسان آن را یک استراتژی می دانند که برای اطمینان از انتقال ژن ها و تداوم نسل به وجود آمده است.


دکتر سو جانسون(Sue Johnson) متولد 19 دسامبر 1947 ایالات متحده امریکا می باشد. او استاد روانشناس دانشگاه اوتاوا کانادا و یک دانشگاه اتحاد در سن دیگو (ایالات متحده آمریکا) است.

سو جانسون برای کار نوآورانه خود در زمینه روانشناسی در رابطه با پیوند، دلبستگی و روابط عاشقانه بزرگسال شناخته شده است. کار جانسون در زمینه درمان خانواده و روانشناسی در زمانیکه اکثر درمانهای روابط زناشوئی بر یک یا چند مورد زیر تمرکز داشتند: مداخلات شناختی و رفتاری، بهبود مهارت های ارتباطی، تدریس مهارت های مذاکره یا استفاده از نظریه روانکاوی در ارتباط با آن روبرو شد.

تمرکز جانسون بر احساسات و فرایندهای عاطفی اغلب با نادیده گرفتن یا رد شدن از آن مواجه می شود، زیرا بر خلاف دیدگاه غالب احساسات به عنوان مشکلی یا غیر ضروری برای درمان در زوجین مطرح می شود.

او همچنین توسعه دهنده عاطفی متمرکز درمان (EFT) و بنیانگذار مرکز بین المللی برای برتری در احساسی متمرکز درمانی (ICEEFT)، برای تحقیقات سود و آموزش درمانگر موسسه، جایی که او همچنین به عنوان مدیر عمل می کند. جانسون همچنین مؤسسات زن و شوهر اتاوا را سرپرستی می کند و استاد کارشناس روانشناسی بالینی در دانشگاه اوتاوا و پروفسور برجسته تحقیقاتی در دانشگاه Alliant در سن دیگو کالیفرنیا است.

کتاب حرفه ای شناخته شده جانسون کتاب مرا محکم در آغوش بگیر می باشد.
صفحات کتاب :
192

کتاب های مشابه مرا محکم بگیر