کتاب دشمن شدید

دفتر اول: جریان شناسی انحراف در تاریخ با محوریت یهود

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
خرید چاپی
165,000
10%
ت 148,500
نظر شما چیست؟

کتاب دشمن شدید pdf با عنوان فرعی جریان شناسی انحراف در تاریخ با محوریت یهود، نخستین دفتر از مجموعه کتاب دشمن شدید است که با رویکرد تاریخ بصیرت افزا و رصد جریان حق و باطل تدوین شده است. نویسنده این کتاب مهدی طائب می‌باشد و انتشارات شهید کاظمی آن را منتشر کرده است.

معرفی کتاب دشمن شدید

گرچه برخی تعریف اصطلاحی تاریخ را علم به حوادث گذشته بشری دانسته اند اما واقعیت این است که این نگاه به تاریخ، نمی تواند در حال و آینده جوامع، مفید و مؤثر باشد. در حقیقت، تاریخ، علم به وقایع درس آموز و عبرت انگیز گذشته و قوانین و سنن الهی حاکم بر آن وقایع است تا از آن وقایع و عوامل، درس و عبرت گرفته شود و وضعیت موجود و آینده در جهت مطلوب تغییر یابد.این نوع نگاه به تاریخ، بصیرت افزا و راه گشای افراد و جوامع بشری است؛ به طوری که هیچ گاه، کهنه نمی شود و در گذشته، باقی نمی ماند. در این رویکرد، گذشته چراغ راه آینده قرار می گیرد. 
قرآن کریم نیز در بسیاری از آیات خود به بیان حوادث اقوام گذشته پرداخته است؛ به طوری که می توان استفاده از تاریخ را یکی از شیوه های مهم قرآن در هدایت دانست. هدف قرآن از ذکر قصه اقوام و پیامبران پیشین، سرگرمی و داستان سراییِ صرفا هنرورزانه نیست؛ بلکه هدف آن، تشویق مسلمانان به راه های کمال و ترقی و پرهیز آنها از عواملی است که سبب افول و انحطاط فردی و اجتماعی می شود. 
البته برای عبرت آموزی و پندگیری از تاریخ، لازم است حوادث تاریخی را به صورت به هم پیوسته و حلقه های زنجیر بررسی کنیم. بررسی تک بعدی و محدود به زمان خاص، بدون توجه به حوادث قبل و بعد، هرچند درس آموزی هایی دارد ولی به صورت مقطعی و حداقلی است.

خلاصه کتاب دشمن شدید

روشن است که هر مکتب و گروهی برای پویایی و پایایی خود، افزون بر تامین عوامل تعالی و پیشرفت، لازم است دشمنان گذشته و آینده خود را به خوبی بشناسد و بشناساند؛ زیرا هر مکتب، دشمنانی دارد که از آن غافل نیستند، هرچند آن مکتب از دشمنانش غافل باشد. تاریخ نشان می دهد هر گروهی که از دشمن خود غافل شده، ضربه سنگینی خورده است؛ هرچند عوامل قدرت بخشی را رعایت کرده باشد. لازمه مقابله با دشمن و دفع خطر او در قدم اول، شناخت دشمن و ویژگی ها و توانمندی ها و امکانات اوست. این شناخت سبب می شود ما متناسب با همان خدعه ها، ابزار و امکانات فراهم کنیم.خداوند متعال در قرآن کریم به عنوان مهم ترین و اصلی ترین منبع اسلامی، آشکارا سرسخت ترین و شدیدترین دشمن مسلمانان را یهود و مشرکان معرفی می کند.
بر این اساس، مؤسسه تاریخ تطبیقی با رویکرد پژوهش، آموزش و تبلیغ تاریخ بصیرت افزا از سال 1392 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز کرد. محور اصلی فعالیت های پژوهشی مؤسسه، رصد و تبیین جریان حق و باطل در طول تاریخ و بررسی علل وقایع تاریخی مهم و درس ها و عبرت هایی است که موجب افزایش بصیرت برای حال و آینده می شود.
در این راستا، به تاریخ انبیاء به ویژه تاریخ پیامبر خاتم (ص) و اوصیای معصوم ایشان (ع)، تبیین نقش یهود در تاریخ انبیاء و اسلام، و مساله دشمن شناسی نگاه ویژه ای شده است. با شناسایی و شناساندن این جریان، ریشه جریانات جاری در سطح بین الملل، منطقه و کشور روشن می شود.

متن کتاب دشمن شدید

درباره فرمان حضرت موسی (ع) برای آوردن نمونه ای از میوه های آنجا، چنین شایعه شد که آنها به باغ انگوری وارد می شوند و خوشه انگوری را به یک چوب می بندند. سپس پنج نفری ابتدا و انتهای چوب را می گیرند و از زمین بلند می کنند تا بتوانند آن خوشه را بیاورند! همچنین گزارش دادند که در نصف پوست انار آنان، پنج نفر جای می گرفت! بنابراین، این تصور ایجاد شد که فلسطینیان نیرویی شکست ناپذیرند. حتی آورده اند که عوج، کوهی کنده و بر سر نهاده بود تا بر بنی اسرائیل قرار دهد. خداوند مرغی از دوزخ فرستاد؛ وی با منقاری از آتش بر آن کوه زد و درون کوه سوراخ شد و بر گردن عوج افتاد. سپس موسی (ع) با عوج بن عنق وارد جنگ گردید. قامت موسی (ع) ده ذراع (حدود سه متر) و عصای او نیز ده ذراع بود و موسی (ع) ده ذراع هم بالا پرید تا توانست عصای خود را به قوزک پای عوج بزند! عوج افتاد و چون موسی (ع) می دانست که او نمی تواند حرکت کند؛ آن قدر بر وی زد تا مُرد و چندین سال جنازه اش افتاده بود. 
البته احتمال دارد که این غلوها را یهودیان بعدی، برای برای توجیه آن نافرمانی ساخته باشند، ولی گزارش کتاب مقدس از این واقعه، از وجود این سخنان در اردوگاه موسی (ع) حکایت دارد:
زمینی که از آن، جهت تجسس نمودنش گذر کردیم، زمینی است که ساکنانش را می خورد و تمامی قومی که در آن دیدیم، مردمان بلندقدند و هم در آنجا بلند قدان، یعنی اولاد عنق که بلندقد هستند، دیدیم و ما در نظر خود، مثل ملخ بودیم و همچنین در نظر ایشان نیز می نمودیم.

دانلود رایگان کتاب دشمن شدید

کتاب دشمن شدید pdf، در نرم‌افزار فراکتاب در دسترس می‌باشد. می توانید پس از نصب نرم‌افزار آن را با پرداخت هزینه اندک دانلود کرده و سپس در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

کتاب دشمن شدید pdf

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب عرضه شده است و در نرم افزار در دسترس شماست. اما دشمن شدید pdf خارج از نرم افزار در فراکتاب وجود ندارد.

کتاب دشمن شدید جلد دوم

کتاب دشمن شدید (دفتر دوم): جریان شناسی حق و باطل پس از پیامبر اسلام با تمرکز بر نقش یهود و جریان نفاق، اثر حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی طائب، دومین جلد از مجموعه کتاب های دشمن شدید است که با رویکرد تاریخی بصیرت افزا و رصد جریان حق و باطل و دشمن شناسی تدوین شده است.
با شناسایی و شناساندن این جریان، ریشه جریانات جاری در سطح بین الملل، منطقه و کشور روشن خواهد شد. اصل و اساس این پژوهش، برگرفته از تحقیقات و دروس تاریخ استاد معظم حوزه علمیه قم حضرت حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب است که به همت محققان ارجمند به شکل کنونی آماده شده است.

کتاب تبار انحراف

مجموعه تبار انحراف کتابی فوق العاده جذاب و تحقیقی با موضوع دشمن‌‏شناسی با محوریت یهود‏شناسی است و در یک مجموعه پژوهشی به نقش و فعالیت های یهود برای ضربه زدن به غیریهود می پردازد. این مجموعه یکی دیگر از آثار مهدی طائب می باشد.

دانلود کتاب های مهدی طائب

کتاب های دشمن شدید، دفتر اول و دوم به صورت الکترونیک در نرم‌افزار فراکتاب امکان دانلود آن ها فراهم شده است و هم چنین نسخه چاپی مجموعه تبار انحراف نیز در مجموعه فراکتاب موجود می‌باشد.

دانلود کتاب دشمن شدید

در فراکتاب علاوه بر دانلود این کتاب امکان خرید کتاب دشمن شدید نسخه چاپی با تخفیف ویژه فراهم شده است.

دانلود کتاب دشمن شدید

مشخصات کتاب دشمن شدید جلد اول در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: مهدی طائب
تعداد صفحه: 326
موضوع: جریان شناسی انحراف در تاریخ با محوریت یهود
قالب: pdf و چاپی با تخفیف

صفحات کتاب :
326
کنگره :
BM155/2‏‫‭‏‫‬‭/ط2د5 1394
دیویی :
296/09
کتابشناسی ملی :
4100700
شابک :
978-600-96048-2-1
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه دشمن شدید (دفتر اول)