امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,900
نظر شما چیست؟
« مصلح کل» به قلم السید نذیر الحسنی درباره نظریه اصلاح گری امام عصر(عج) در جهان و نحوه اصلاح و شرایط مصلح و نگاشته شده است که با بررسی سیر تحول نظریه ی اصلاح گری در میان ملل و نحل موضوع «ظهور مصلح کل» و مسایل پیرامون آن را می کاود.
در بخش سخن ناشر درباره ی اهداف این کتاب آمده است:

نظریه ی اصلاح گری، که به نحوی ویژه در تفکر و فرهنگ اسلامی مطرح و جاری شده، با اتکا به مبانی دینی مندرج و در منابع وحیانی و سیره و سنت حضرات معصومین (ع)، پادزهر همه ی آفت هایی است که عموم فرهنگ ها را مستعد استحاله و اضمحلال می کند.

آن چه که به این نظریه، معنا می بخشد. باور به ظهور منجی موعود در آخرالزمان و ضرورت آمادگی و انتظار برای استقبال از او است. همان که طی بیش از یک هزار سال اسلام و هویت مسلمانان را از انحراف و تحریف در امان داشته و مسلمانان پیرو شریعت محمد (ص) را امتی فعال، زنده و بانشاط معرفی نموده است؛ چنان که در اولین دهه از قرن بیست و یکم و هزاره ی جدید دیگر بار برخلاف بحران های فراگیر فرهنگی و تمدنی و رخوت عموم اقوام در برابر تندباد ابتلائات سوء، مسلمانان در جریان رود زلال فرهنگ اسلامی، به عنوان امتی احیاگر اخلاق و انسانیت شناخته می شوند.

در بخش حکمت های غیبت، زیر حکمت خطر امنیت جانی امام از سوی دستگاه های حکومتی آمده است:

...امام حسن عسکری (ع) فرزندش را جانشین خود نمود: او دوازدهمین امام از نسل ابوالقاسم محمد (ص) است و پدرش وی را به هنگام تولد مخفی نمود و به خاطر شرایط زمانه و ترس از خلفا که در آن موقع به دنبال هاشمیان و دستگیری و کشتن و نابود کردن آنها بودند، مسئله او را پنهان داشت.

چگونگی برخورد و رفتار حاکمان با خانواده ی امام حسن عسکری (ع) خود بیانگر ترس و احتیاط حاکمان در مورد این نوزاد بود. در همین راستا، معتز زمانی که امام حسن عسکری (ع) را به زندان علی بن اوتامش افکنده بود. تلاش کرد ایشان را به قتل برساند. شیخ مفید در توصیف اوتامش گفت:
او دشمنی زیادی با خاندان پیامبر (ص) داشت.
صفحات کتاب :
336
کنگره :
BP224‏‫‬‭‬‭/ح517م6041 1385
دیویی :
297/462
کتابشناسی ملی :
م85-37372
شابک :
964-6968-97-X
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه مصلح کل