کتاب رجعت pdf

بررسی جامع مفهوم رجعت از دیدگاه عقل و نقل

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,400
نظر شما چیست؟
تعریف، اثبات و چگونگی بازگشت مردگان پس از ظهور حضرت مهدی
*****
اعتقاد به رجعت و بازگشت نخبگان امت، پیش از قیامت، به دنیا، از ویژگی خاصی برخوردار است و در منابع اسلامی اهمیت آن با بیانات گوناگونی مطرح شده است. در برخی روایات روز رجعت را یکی از روزهای الهی که عظمت و قدرت الهی در آن متجلی خواهد شد. برشمرده اند:
امام صادق (ع)، فرمودند: روزهای الهی سه تاست: روزی که قائم (عج) قیام خواهد کرد، روز رجعت و روز قیامت.
منظور از «روزهای خدا» چیست؟ مرحوم علامه طباطبائی در این زمینه می فرماید:
اینکه ایام خاصی به خدا نسبت داده می شود با آنکه همه روزها متعلق به خداست، نکته اش این است که در آن روزهای خاص، امر خدا چنان ظهوری می یابد که برای هیچ کس دیگری این ظهور پیدا نمی شود. مثل مرگ در آن موقعی که تمام اسباب دنیوی از تاثیر گذاری می افتد و قدرت و عظمت الهی ظهور و بروز می کند.

امام صادق ، (علیه السلام )، یکی از ویژگیهای شیعه را اعتقاد به رجعت بر شمرده و می فرمایند: «از ما نیست کسی که ایمان به رجعت ما نداشته باشد و نیز متعه ما را حلال نشمرد.»

چرا که در آن روزگار، رجعت یکی از معتقدات ویژه شیعه محسوب می شد، بطوری که سایر مذاهب آن را یکی از نقاط امتیاز شیعه از سایر مکاتب قلمداد می کردند.
امام صادق (ع)، در حدیث دیگری ، یکی از شرایط ایمان را اعتقاد به رجعت بر شمرده و می فرمایند:

«هر کس به هفت چیز اعتقاد داشته باشد، مؤمن است،» و در میان آن هفت چیز ایمان به رجعت را ذکر فرمودند.
***

«رجعت» کتابی است که درباره ی یکی از ضروریات اعتقاد شیعه سخن می گوید. رجعت، موضوعی است که بسیاری از ما شیعیان در ام القرای شیعه آن را نمی دانیم و به آن اعتقاد نداریم در حالی که چنان که در بخشهایی از کتاب از زبان امام صادق (ع) خواندید، رجعت از اصول اعتقادی شیعه است.
صفحات کتاب :
80
کنگره :
BP222/4‏‫‬‮‭/ض8ر3 1378
دیویی :
297/44
کتابشناسی ملی :
م‌78-17815
شابک :
964-6968-04-X
سال نشر :
1378

کتاب های مشابه رجعت