کتاب لذت حال خوب pdf

راهنمای بهبود کیفیت زندگی

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟
فردا دیر است
فراموش نکنیم فردا خیلی دیر است.
ضرب المثل معروفی است که می گوید:
دیروز چکی است که موعدش گذشته، فردا چکی است که موعدش نیامده، امروز اسکناس گران قیمتی است در دست تو خرجش کن، با چسبیدن به اتفاقات ناگوار گذشته، خودمان را قربانی نکنیم.

بهترین روزهای جوانی را در دبیرستان و دانشگاه می گذرانیم به امید اینکه فارغ التحصیل شویم فکر می کنیم از همه چیز فارغ می شویم و نفسی می کشیم و بعد از درس می گوییم انتخاب شغل، بعد از انتخاب شغل می گوییم خانه بخرم شادی می کنم و نفسی می کشم خانه می خریم می گوییم ازدواج کنم دیگر هیچ غمی نخواهم داشت، ازدواج می کنیم اما انگار هنوز خوشبخت نشده ایم هنوز باید بدویم و می دویم تا بچه هایمان سامان بگیرند آن ها سامان می گیرند ولی ما هنوز سامان نگرفته ایم و شادی نکرده ایم، اصلاً اجازه شادی و سعادت و حال خوب را به خودمان نداده ایم تا همسرمان از دست می رود می خواهیم به پارک پایینی برویم 20 سال می گذرد باز نمی رویم، باز شادی و حال خوب را به فردا موکول می کنیم، باز تکرار می کنیم:

فردا خیلی دیر است، امروز، روز نجات انسان است.

امروز تمام چیزیست که ما داریم، فکر فردا فلج مان می کند، ترس و نگرانی فردا نابودمان می کند و زندگی در لحظة حال مرگ نگرانی ها و استرس هاست.
این لحظه تمام دارایی ماست.

چرا آینه خودرومان که قرار است در آن پشت سرمان را ببینیم آن قدر کوچک است؟! چرا شیشه ای که قرار است جلویمان را ببینیم آن قدر بزرگ است؟!

چون کار اصلی ما در زندگی این نیست که ببینیم آن دورها در پشت سرمان چه چیزی به شکل مبهم به چشممان می خورد بلکه وظیفه داریم ببینیم آنچه که واضح در دسترس ماست و جلوی چشم ماست چیست، همین.
صفحات کتاب :
328
کنگره :
BF575‭/خ9‏‫‬‭‭‏‫‭ر85 1394
دیویی :
158
کتابشناسی ملی :
4168636
شابک :
978-600-289-401-4
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه لذت حال خوب