امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,250

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
در باور بسیاری این تصور وجود دارد که چون تعداد آزادگان ایرانی محدود بوده، بنابراین خاطرات آنان نیز به همین محدودیت ها و به تکرار دچار است. اما کتاب «شن های سرخ تکریت» با موضوع های تازه و شگفت آوری که مطرح می کند به ما می گوید: دنیای اسارت و زندگی سخت و طاقت فرسا در پشت دیوارهای بلند اردوگاه های عراق دنیای بزرگ و حتی بی انتهایی است که دست یافتن به همه حقایق آن به آسانی امکان ندارد. این کتاب خاطرات خود نوشت عبدالامیر افشین پور یکی از آزادگان سرفراز جنگ تحمیلی است.

او در این اثر خاطرات خود را طی ده سال اسارت در اردوگاه های رمادیه، موصل و صلاح الدین روایت می‏کند. نویسنده در این کتاب سعی دارد تنها واقعیت و روال جاری در اردوگاه ها را روایت کند. افشین پور تمام آنچه را بر وی طی 4 سال اسارت در اردوگاه های رمادیه و تکریت و 6 سال تحمل رنج در اردوگاه موصل گذشته با زبانی شیرین، ساده و روان بیان می کند.

وی که از اهالی خرمشهر است، روزهای آغازین جنگ دوشادوش دیگر همشهریانش در مقابل تجاوز نیروهای بعثی قرار می‏ گیرد و در دوران حضور در جبهه ها موفق به انجام خدمات چشمگیری می شود که هنوز خاطرات آن ها از ذهن همرزمانش پاک نشده است اما سرانجام به اسارت در می آید و پس از بازگشت از اسارت نوشتن خاطراتش را از اردوگاه های عراق بر اساس حدود 600 نامه که از اسارت به خانواده و مخصوصا مادرش نوشته بود آغاز می کند.

او از جمله آزادگانی است که توانسته با زبان رمزی که از برادرش یاد گرفته بوده بسیاری از جنایات رژیم بعث در اردوگاه ها را برای برادرش که در آمریکا بوده برملا کند و از این طریق سازمان ملل را در جریان این فجایع قرار دهد. داستان این کتاب از نخستین روزهای جنگ در خرمشهر آغاز می شود و تا ده سال بعد که افشین پور از مرز خسروی به خاک وطن باز می گردد، پایان می‏گیرد. در پایان کتاب «شن های سرخ تکریت» اسنادی مانند کارت شناسایی عبدالامیر افشین پور، و تصاویری از دوران قبل از اسارت و پس از آزادی او ارائه شده اند.
صفحات کتاب :
610
شابک دیجیتال :
978-600-03-2290-8

کتاب های مشابه شن های سرخ تکریت