امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,000
نظر شما چیست؟
کتاب صومعه شمالی یکی از نخستین رمان هایی است که جین آستن نوشته، ولی این اثر بعد از مرگ او در سال 1917، به چاپ رسید. داستان های آستن را می توان نوعی نقد شرایط اجتماعی زمانه اش دانست.

قهرمان کتاب صومعه شمالی (Northanger Abbey) کاترین نام دارد و دختری ۱۷ ساله و عاشق خواندن رمان های گوتیک (ترکیب داستان عاشقانه و ژانر وحشت) است.

کاترین نگاهی خوشبینانه به دنیای اطرافش دارد. زندگی از نظر او بسیار زیباست و فقط خوبی های اطرافیانش را می بیند و خودش را در قالب قهرمانان داستانی تصور می کند. کاترین بسیار بی تجربه و معصوم است و نیات شوم انسان های اطرافش را درک نمی کند.

جین آستن (Jane Austen) در سال 1775 به دنیا آمد. او یکی از مطرح ترین رمان نویسان انگلیسی است که آثار رمانتیکش را در فضایی باورپذیر و برگرفته از زندگی روزمره انسان ها خلق کرده است. آستن قبل از چاپ آثارش، با وسواسی زیاد، بارها و بارها، آن ها را ویرایش می کرد و دوست داشت که رمان هایش بدون کوچکترین اشتباهی در اختیار عموم قرار گیرند.

روحیه شاد و طنزپرداز او موجب موفقیت و افزایش تدریجی شهرتش شد و درست در زمانی که مردم برای خرید آثارش به کتابفروشی ها هجوم می آوردند، در سال 1816 به بیماری خطرناک و لاعلاجی مبتلا شد و سرانجام در هجدهم جولای سال 1817 در آغوش تنها خواهرش، آخرین نفس هایش را به سختی کشید و از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب صومعه شمالی می خوانیم:

او در شناختن مردها دچار یک اشتباه بزرگ شده بود. اشتباهی که همیشه خیلی از خانم ها از آن بی خبرند و مدام تکرارش می کنند. با تمام این حرف ها فقط یک نفر از جنس مخالف مثلاً یک برادر می توانست به کاترین بفهماند که مردها زیاد توجهی به لباس های جدید یک زن نمی کنند. بدون شک دانستن این موضوع هر زنی را ناراحت می کند ولی حقیقت این است که مردها به گونه ای آفریده شده اند که زیاد تحت تأثیر طرح و رنگ لباس های زن ها قرار نمی گیرند و واقعا برایشان مهم نیست که گل های پارچه لباس آن ها درشت است یا ریز. زن ها فقط به خاطر خوش آمد همدیگر مدام لباس های نو و گران قیمت می خرند وگرنه هیچ مردی حوصله تعریف کردن از لباس های نو یک زن را ندارد. همین که لباس های یک زن تمیز باشد و بوی خوشی از بدنش به مشام مرد برسد برای او کافی است.
کنگره :
PZ3‏‫‭/‮الف‬875ک2 1392
دیویی :
823/8
کتابشناسی ملی :
2169937
شابک :
978-600-176-018-1
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
128

کتاب های مشابه صومعه شمالی