امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,500
نظر شما چیست؟
تأمین راهبرد کلان کشور در پیشرفت صنعت هوایی، نیازمند هدف گذاری در تأمین نیازمندی های علمی بخش آکادمیک و همچنین ارتقا دانش مدیران ارشد حوزه های هوانوردی و جهانگردی تلقی می گردد.

دارا بودن دانش مدیریت مالی و آشنایی با تکنیک های مرتبط می تواند ابزاری ارزشمند جهت توسعه پایدار این صنعت از طریق تخصیص بهینه منابع و کنترل های اقتصادی سازمان های موفق محسوب شود.

کتاب «مدیریت مالی درصنعت هوانوردی و جهانگردی» به قلم بیژن وثیق و دیگران با داشتن رسالت فوق در قالب شش فصل به شرح زیر نگارش شده است:

طبقه بندی هزینه ها در شرکت های هوایی

نقش و اهمیت حسابداری در شرکت های هوایی

صورت های مالی در شرکت های هوایی

تجزیه و تحلیل صورت های مالی شرکت های هوایی

ارزش زمانی پول و تکنیک های مرتبط با آن

بودجه بندی سرمایه ای و جریانات نقدینگی

فصل اول با تعاریف مفهومی اولیه اقدام به تفکیک انواع هزینه ها در شرکت های هوایی می نماید. اگر چه این طبقه بندی در اکثر سازمان های مختلف بصورت مشابه می باشد اما با ارایه تمایزهای حاکم بر این صنعت توام با مثال های مختلف می تواند برای ذینفعان مدیریت مالی بخش هوایی و جهانگردی مفید باشد. مطالعه این فصل باعث آمادگی ورود به فصل دوم یعنی حسابداری شرکت های هوایی خواهد بود.

در فصل دوم نقش و اهمیت حسابداری در شرکت های هوایی توضیح داده شده و انواع رویکردهای حسابداری و تفاوت آن ها بر شمرده خواهد شد. همچنین تفاوت موجود در حسابداری شرکت های هوایی با سایرحوزه ها به خواننده ارایه خواهد گردید.

فصل سوم اختصاص به صورت های مالی شرکت های هوایی می باشد. در این فصل خواننده با انواع صورت های مالی قانونی و مدیریتی آشنا خواهد شد.

پس از مطالعه این سه فصل، خواننده در فصل چهارم آماده می شود تا از طریق تجزیه و تحلیل صورت های مالی اقدام به بررسی، کنکاش و تصمیم گیری اقدام نماید.

در فصل پنجم، ارزش زمانی پول را بعنوان یکی از مهم ترین عناصر مدیریتی شرکت های هوایی ارایه نموده ایم. با مطالعه این فصل شما می توانید از بین پروژه های مختلف موجود، اقدام به انتخاب بهترین پروژه نمایید. همچنین مدل های کامپیوتری تصمیم گیری نیز در پایان فصل ارایه شده اند.

در فصل آخر جهت ضمانت اجرایی تصمیم گیری مدیران مالی و به منظور اداره هر چه بهتر پروژه انتخابی، بودجه بندی سرمایه ای و گردش وجوه نقدینگی توام با تکنیک های مربوطه به تصویر در آمده اند.
صفحات کتاب :
224
کنگره :
HE9782‏‫‬‮‭/و2م4 1395
دیویی :
387/70681
کتابشناسی ملی :
4370190
شابک :
‏‫‬‮‭978-600-289-494-6
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه مدیریت مالی در صنعت جهانگردی و هوانوردی