امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,500
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب من عاشق افسانه نیستم

کتاب من عاشق افسانه نیستم داستان جوانی را در کوران جنگ تحمیلی روایت می کند که در پی حوادثی مجبور به زندگی در خاک عراق شده و موفق می شود که خود را 45 روز در خاک این کشور زنده نگاه دارد. نویسنده تلاش دارد تا در این اثر با استفاده از نثری روان و همچنین تغییر زاویه دید، روایتی شیرین از روزهای جنگ ارائه دهد. از سوی دیگر، موضوع کتاب من عاشق افسانه نیستم نیز به نوبه خود تازه است و نویسنده توانسته با استفاده از پتانسیل های موجود از جنگ تحمیلی، روایتی جدید از گوشه ای از تاریخ ارائه دهد.

معینی کتاب من عاشق افسانه نیستم را «به آنان که با موج انفجار هر گلوله چنان رعشه دویده بر روانشان که با خردترین صدایی دست ها را به پهنای گوش ها می گیرند و کپ می کنند روی زمین بی خیال انگشت هایی که دراز شده به سویشان و حکم جنون برایشان صادر می کند»، تقدیم کرده است.

گزیده کتاب من عاشق افسانه نیستم

افسانه می نشیند کنار خاله. نگرانی ام تمام می شود و خوشبختی ام کامل. مطمئن می شوم هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ اتفاقی هم نخواهد افتاد. دلم آرام می گیرد و در لذت آسودن غرق می شوم. نگاهم روی افسانه می ماند؛ چهره ای پاک و ملایم دارد. سرش را زیر می اندازد. هوس می کنم بلند شوم و گونه اش را ببوسم؛ شرم مانعم می شود. نمی توانم به سادگی مهر خود را بازگو کنم؛ بروز دادن عشق فرصت می خواهد. مجلس از گَپ وگفت می افتد؛ بی هیچ خنده و شوخی. لب های افسانه دوخته شده اند به هم و چهره اش زیر لایه ای از غم پنهان است. چشم هایم دور و اطراف را می کاوند. چشم هایت که با تو باشند همه چیز عادی است؛ اگر کور شوی و نبینی، آن وقت می فهمی چه نعمتی را از دست داده ای. خیره می شوم به معصومیت نشسته در صورت افسانه و، برای اینکه اطرافیانم متوجه نگاه خیره ام نشوند، از او رو برمی گردانم، به خاله، به بابا ابوالفضل، به آقایدالله، به عزیز. عزیز که در نگاهم می افتد، از روی گونه اش بلور اشک می غلتد.

 سرش را پایین می اندازد. بغضش را فرومی دهد. می گوید: «خدا رو شکر همه چیز به خوبی تموم شد!» آقایدالله دست هایش را بالا می برد و می گوید: «الحمدلله!» و دست هایش را می کشد به صورتش. عزیز می گوید: «پس قول وقرارمون سر جاشه تا شب جمعه که بیاییم و صیغه رو بخونیم.» خاله در جواب می گوید: «حیاتی باشه، ا ن شاءالله!.» عزیز با لبخندی می گوید: «اجازه داده بودین، امشب صیغه رو می خوندیم، خیالمون آسوده می شد.»

صفحات کتاب :
124
کنگره :
PIR8058‭‬ ‭/ع7184‏‫‬‮‭م8 1396
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
4872345
شابک :
978-600-03-0663-2
سال نشر :
1396
شابک دیجیتال :
978-600-03-2746-0

کتاب های مشابه من عاشق افسانه نیستم