کتاب بررسی تغیرات سطح پوشش برف و تعیین خط ذوب برف در مناطق کوهستانی pdf

مطالعه موردی یخچال های زاگرس

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500
نظر شما چیست؟
با استفاده از روش ارائه شده در کتاب بررسی تغیرات سطح پوشش برف و تعیین خط ذوب برف در مناطق کوهستانی، نوشته محمدرضا آزادی، می توان نقشه برف و پهنه ذوب آن را به دست آورد و با قرار دادن در الگوریتم های پیش بینی رواناب، رواناب حاصل از ذوب برف را تخمین زد و برای جلوگیری از خطرات احتمالی در اختیار مدیران مربوط جهت تصمیم گیری قرارداد.

استخراج اطلاعات از داده های سنجش از دور که حاصل تعامل امواج الکترومغناطیسی با پدیده های مختلف و ثبت امواج بازتابی حاصل از این تعاملات توسط سنسورهای سنجنده مستقر بر روی سکوها (ماهواره ها) باعث گردیده که کاربرد این شاخه از علم نوین در علوم مختلف چند برابر گردد.

در کشور ما نیز طی سال های اخیر این شاخه از علم نوین رشد خوبی داشته و افزایش فارغ التحصیلان و برگزاری کنفرانفس های علمی و کاربردی خود گواه بر اهمیت یافتن این رشته در کشور است. ﭘﻮﺷﺶ ﺑرف ﺑه ﻋﻨﻮان ﻳکی از متغییرﻫﺎی ﻫﻴدروﻟﻮژﻳکی و اﻗﻠﻴمی ﺑرای پیش بینی رواﻧﺎبﻫﺎی ﺳطحی در طی فصل ذوب ﺣﻮضه ﻫﺎی ﺑرفی و همچنین ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺷراﻳﻂ مرزی دﻗﻴﻖ در مدلﺳﺎزی ﺟﻮ در ﻧﺰدﻳکی ﺳطﺢ ﺷﻨﺎﺧته ﺷده اﺳﺖ.

در کتاب بررسی تغیرات سطح پوشش برف و تعیین خط ذوب برف در مناطق کوهستانی، اﻳﻦ ﭘﻮﺷﺶ همچنین در مطﺎﻟﻌﺎت ﻫﻴدروﻟﻮژﻳکی و اﻛﻮﻟﻮژﻳکی استفاده میﺷﻮد. از آنجائیکه بارش برف و به دنبال آن ذوب برف در یخچال های زاگرس هر از چند گاهی مخصوصا در فصل زمستان باعث بوجود آمدن حجم بالای آب و جاری شدن سیلاب در فصل ذوب در مناطق حاشیه ای این رشته کوه می گردد و باعث بوجود آمدن خسارات فراوان به کشاورزان و ساکنان آن مناطق می شود، لذا ارائه روشی برای تخمین پهنه ذوب برف برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی یک امر ضروری است.
دیویی :
551/5784
کتابشناسی ملی :
4639158
شابک :
978-600-459-036-5‬
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
138
کنگره :
QC926/32‏‫‬‮‭/آ4ب4 1396

کتاب های مشابه بررسی تغیرات سطح پوشش برف و تعیین خط ذوب برف در مناطق کوهستانی