امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,500
نظر شما چیست؟
در کتاب نگاهی به جرم اختلاس و مجازات آن، نوشتۀ الناز چلونگر، اختلاس به صورت تفصیلی مورد بررسی قرار می گیرد، بنابراین محتوای کلی این نوشتار به مبحث حقوق جزای اختصاصی که در آن به تشریح ارکان جرم پرداخته می شود نزدیک تر است.

در این کتاب علاوه بر ذکر تاریخچۀ قانون گذاری، ارکان سه گانه جرم اختلاس و مجازات های آن مورد بررسی قرار گرفته و تا حد امکان هم مفاهیم به کار رفته توسط قانون گذار تشریح شده است. علاوه بر آن اختلاس با سایر جرائم مشابه مقایسه شده و شباهت ها و تفاوت های موجود مابین آن ها بیان شده است.

با رشد تمدن بشری و تشکیل دولت به عنوان عامل تأمین امنیت، دفاع از مرزها، اجرای عدالت و دادگستری و به طور کلی متصدی حاکمیت لازم آمد و به همین منظور و برای تأمین هزینه های آن، دولت می بایست اموال و منابع درآمدی داشته باشد و تنها راه درآمد متصور، اخذ مالیات از رعایا و شهروندان بود.

این قاعده که به عنوان فلسفۀ وجودی دولت و ادارۀ امور انسان ها در ایجاد نهادی حقوقی با اختیارات نسبتاً گسترده به شمار می رود، رفته رفته دچار انحراف گشته و مورد سوءاستفاده حکمرانان خود رأی قرار گرفت جالب توجه اینکه، هرچه حکومت ها مستبدتر و از فلسفۀ وجودی خویش در جهت خدمت گزاری به مردم دورتر شدند، حمایت های بیشتری نسبت به اموال دولتی به عمل آوردند و در این راه از وضع قوانین کیفری و مجازات های بسیار شدید و خشن فروگذاری نکردند.
صفحات کتاب :
190
کنگره :
‏‫‬‭KMH۴۲۵۸‏‫‭/چ۸ن۸ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۴۵/۵۵۰۲۶۳
کتابشناسی ملی :
۴۷۱۴۸۱۳
شابک :
978-600-459-126-3‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه نگاهی به جرم اختلاس و مجازات آن