کتاب ناهنجاری های اسکلتی - عضلانی pdf

آسیب های ورزشی و حرکات اصلاحی

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,000
نظر شما چیست؟
بی شک تندرستی مهمترین سرمایه انسان است. امروزه نقش ورزش در کاهش ناهنجاری های روانی و تعادل اجتماعی و تأمین تندرستی آدمی بیش ار پیش آشکار شده است.

امروزه تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش های گوناگونی دارد که به تناسب حیطه اختصاصی اش با شاخه ای از دانش بشری ارتباطی تنگاتنگ دارد.

یکی از مهمترین گرایش های این رشته، حرکات اصلاحی و درمانی می باشد. موضوع مورد مطالعه در حرکات اصلاحی و درمانی، بررسی ضعف ها و ناهنجاری های اکتسابی دستگاه استخوانی، عضلانی، مفصلی و آسیب های ورزشی در افراد جامعه است. این ناهنجاری ها عموما به دلایلی چون عادات حرکتی نامناسب، فقر حرکتی شرایط نامناسب محیطی و با مشخصه تدریجی بودن، بویژه در دوران کودکی و سنین رشد، بروز کرده است.

این اختلالات هنوز آنقدر شدت نیافته اند که مشکلات جدی برای فرد مبتلا ایجاد کرده و او را به دست جراح ارتوپد بسپارند یا او را ناگزیر از استفاده از وسایل کمکی و انواع بریس ها و پروتز ها نمایند و عنوان بیمار به فرد اطلاق شود. بنابراین امکان بهبود و اصلاح از طریق حرکات جبرانی و ورزش های درمانی وجود دارد.

ناهنجاری های اسکلتی، عضلانی و مفصلی درصد بالایی از مشکلات جسمی را در بزرگسالی به خود اختصاص داده اند. این ناهنجاری ها غالبا به علت عادات حرکتی نامناسب، فقر حرکتی، شرایط نامناسب محیطی و با مشخصه ی تدریجی بودن، به ویژه در دوران کودکی و سنین رشد، بروز می نمایند و تا زمانی که آنقدر شدت نیافته که مشکلات جدی برای فرد به وجود آورند، امکان بهبود و اصلاح از طریق حرکات جبرانی و ورزش های درمانی خواهند داشت.

ظاهر ناخوشایند، کاهش انعطاف پذیری، کاهش میزان تحرک، کاهش استقامت و قدرت بدنی، آرتروز زودرس، ناراحتی های قلبی و تنفسی و دردهای عضلانی و مفصلی از جمله پیامدهای قابل پیش گیری این ناهنجاری ها می باشند.

به منظور جلوگیری از ابتلا به ناهنجاری های اسکلتی عضلانی از قرار گرفتن در وضعیت های غلط به مدت طولانی خودداری کنید.
صفحات کتاب :
418
کنگره :
RC925/5‏‫‭/م8ن2 1395
دیویی :
616/7
کتابشناسی ملی :
4525847
شابک :
978-600-8589-83-9‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه ناهنجاری های اسکلتی - عضلانی