کتاب کاربردهای سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در توسعه اقتصادی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,000
نظر شما چیست؟
با توجه به گسترش روز افزون جمعیت و افزایش تعداد و تنوع نیازهای جوامع انسانی برای استفاده از منابع طبیعی سیاره زمین لازم است سازگاری مناسبی بین نیازهای جوامع انسانی و محیط طبیعی صورت گیرد. در پی این بحث، راه کار توسعه پایدار توسط مجامع بین المللی برای دستیابی به توسعه ای متوازن بدون آسیب رساندن به محیط طبیعی و حفظ طبیعت برای نسل های آینده مطرح شده است.

نیاز های جوامع انسانی با توجه به سطوح توسعه یافتگی و نیز خصوصیات محیط فرهنگی و محیط طبیعی که در آن زندگی می کنند بسیار متفاوت است. با توجه به فقر و مسایل بهداشتی و اجتماعی مردم کشور های درحال توسعه از جمله ایران نیاز به توسعه اقتصادی بطور پایدار شدیدا احساس می شود.

برای دستیابی به توسعه اقتصادی پایدار و نیز ایجاد رفاه مناسب برای مردم نیاز به در نظر گرفتن تمامی منابع و امکانات از یک سو و اهداف و برنامه ها از سوی دیگر توسط مجریان طرح های توسعه ضروری می نماید. می توان با اطمینان بیان داشت که هیچ یک از طرح های توسعه اقتصادی و برنامه های توسعه شرکت ها و موسسات بدون درنظر گرفتن جنبه ها مکانی و خصوصیات جغرافیایی از جمله ویژگی های فرهنگی و اجتماعی جمعیت و قابلیت ها و محدودیت های محیط طبیعی موفق نخواهد بود.

بنابراین، نیاز است در تمامی طرح های اقتصادی دولتی و خصوصی جنبه های جغرافیایی بدلیل درک امکانات و محدودیت های موجود در نظر گرفته شود. تحلیل های مکانی با نرم افزارهای سیستم اطلاعات جغرافیایی می تواند به بهترین وجه ممکن با توجه به صحت و دقت داده های ورودی بهترین تصمیمات را که برای مدیریت حیاتی می باشند در اختیار مجریان و تصمیم گیرندگان چه در مرحله برنامه ریزی و چه در مرحله اجرا قرار دهد. کتاب حاضر نیز نمونه هایی از ایده های به کار گیری قابلیت های سیستم اطلاعات جغرافیایی در توسعه اقتصادی و موفقیت های آن ها را ارائه می نماید.
کتابشناسی ملی :
3802452
شابک :
978-600-6857-55-8‬‬
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
70
کنگره :
G70/212‏‫‬‭‏‫‭/ک16 1394
دیویی :
910/285

کتاب های مشابه کاربردهای سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در توسعه اقتصادی