کتاب آموزش برنامه نویسی در Arc GIS با پایتون pdf

ببیش از 70 مهارت کلیدی جهت اتوماتیک سازی پردازش ها

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,500
نظر شما چیست؟
تمامی دانشجویان، متخصصین و علاقه مندان مختلف به حوزه های مرتبط با علوم مکانی که نیازمند اتوماتیک سازی امور مرسوم در محیط ArcGIS با استفاده از پایتون و به شکلی حرفه ای هستند می توانند از مطالب این کتاب بهره ببرند.

امروزه با توسعه علوم ژئوماتیک از یک سو و گسترش نیاز حوزه های مختلف علوم به اطلاعات مکانی، اعم از نقشه ها، عکس های هوایی، تصاویر ماهواره ای و سایر داده های مکان مبنا از سوی دیگر باعث شده که شاهد ظهور کاربردهای روزافزون و جدید سامانه های اطلاعات مکانی باشیم. هم زمان با این رشد، نیازهای عمومی این سامانه ها در مواردی همچون پردازش، تجزیه و تحلیل، نمایش، بازیابی اطلاعات و ... در حال افزایش بوده و اتوماتیک سازی امور مذکور جهت افزایش سرعت، کاهش هزینه ها و خطاهای انسانی دارای اهمیت است.

از این رو بحث توسعه سامانه های اطلاعات مکانی به زبان های مختلفی همچون ویژوال بیسیک، دات نت، سی و غیره مطرح بوده است. در این میان پایتون به عنوان زبانی با نحوه نگارش مناسب، سادگی، قدرت و انعطاف پذیری فوق العاده روز به روز بر محبوبیت آن افزوده شده است. به صورتی که طبق آمارهای اعلام شده در سال 2015 این زبان برنامه نویسی در بین کاربران با کسب محبوبیتی بیش از 30 درصد، در بین تمام زبان های برنامه نویسی، در صدر زبان های برنامه نویسی دیگر قرار گرفت.

از جنبه های مهم این زبان باید به دینامیک بودن، قابل حمل بودن در سیستم های عامل مختلف، شیءگرایی و داشتن کتابخانۀ استاندارد جامع اشاره نمود. این قابلیت ها باعث شده که دانشجویان خیلی زود بتوانند شروع به انجام پروژه های برنامه نویسی کنند و ضمن فراگیری مفاهیم بنیادی برنامه نویسی از نوشتن برنامه های کاربردی واقعی لذت ببرند.
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
230
کنگره :
G70/212‏‫‬‭/پ9آ8 1395
دیویی :
‏‫‬‭910/285
کتابشناسی ملی :
4224287
شابک :
978-600-8219-19-4‬

کتاب های مشابه آموزش برنامه نویسی در Arc GIS با پایتون