کتاب مبانی شبکه های حمل و نقل در GIS pdf

به انضمام 7 تمرین عملی در محیط Arc GIS

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,500
نظر شما چیست؟
راه ها و معابر به عنوان مبنایی برای ایجاد شبکه ای که بتوان از آنها در تحلیل های معمول شبکه، همچون آدرس یابی، مسیریابی، جستجوی نزدیک ترین اماکن دلخواه، شعاع محدوده ی خدمات و... بهره برد شناخته می شوند. اما از آنجایی که ترسیم این عوارض عموماً با دیدگاه توپوگرافی صورت می گیرد و بسیاری از توصیفات مورد نیاز برای تحلیل های فوق در آن ها به صورت پیش فرض وجود ندارد نمی توانند به صورت خام برای مدل سازی های گوناگون بر روی شبکه به کار گرفته شود.

افزون بر نبود توصیفات لازم برای تحلیل های شبکه، اصول ترسیم های هندسی در برخی موارد با یکدیگر متفاوت بوده، چنانکه در ساخت شبکه های معابر که اصطلاحاً Network Dataset نامیده می شود هدف انجام تحلیل های گوناگونی است که بعضاً ارتباطی مستقیم با نحوه ی ترسیم عوارض خواهند داشت، درصورتی که در ترسیم توپوگرافی هدف نمایش و یا تحلیل های ابتدایی همچون اندازه گیری فاصله است.

وجود فیلد ارتفاعی برای تعریف ارتباطات بین خیابان ازجمله زیرگذر و روگذرها، تقسیم شدن عوارض خطی به گروه های مختلف برحسب نوع حمل و نقل (پیاده، تاکسی، اتوبوس، خودروی شخصی) و مشخص نمودن ارتباطات بین آن ها برای تحلیل های مسیریابی ترکیبی (Multimodal)، اضافه شدن اطلاعاتی همچون زمان و هزینه به عوارض خطی و الصاق اطلاعات مندرج در تابلو های مسیریاب شهری به منظور بالا بردن کیفیت مسیر های پیشنهادی به کاربر همگی از تفاوت های غیرقابل انکار Network Dataset با شبکه معابر است.

در کتاب پیش رو به هر دو جنبه ی تئوری و عملی بهره گیری از شبکه ها در GIS اشاره می شود و مهم تر از همه به بررسی چالش های موجود برای آماده سازی داده ها برای شبکه که خود نیازمند مبانی تئوریک(که در فصول یک و دو بیان شده) می پردازد.
صفحات کتاب :
158
کتابشناسی ملی :
3823068
شابک :
‏‫‬‭978-600-6857-59-6
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه مبانی شبکه های حمل و نقل در GIS