کتاب پدیده هرزه نگاری و مستهجن پردازی در جهان معاصر pdf

معرفی و راه‌های مبارزه فردی و اجتماعی با این پدیده

امتیاز
5 / 4.8
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
تحلیل آغاز، چگونگی ترویج و چرایی گسترش مستهجن پردازی در جهان،
عاملان گسترش آن،
عواقب فردی و اجتماعی و راهکارهای خلاصی از آن

کتاب «پدیده هرزه نگاری و مستهجن پردازی در جهان معاصر»، اثری است که از برگزاری دو همایش پی در پی در همین موضوع و دو شماره ماهنامه ی تخصّصی، پدید آمده است. این اثر که مجموعه مقالاتی را درباره ی موضوع هرزه نگاری و مستهجن پردازی در برمی گیرد، مجموعه ی کاملی از تاریخچه ی هرزه نگاری، علل و عوامل به وجود آمدن آن، پیامدهای هرزه نگاری در زندگی فردی و اجتماعی در ایران و جهان، راه های جلوگیری از اثرات شوم هرزه نگاری و ... است.

در این کتاب، از سه دیدگاه «فرهنگی، اجتماعی»، «پزشکی» و «دینی» به موضوع هرزه نگاری پرداخته شده است. همچنین راه کارهای مقابله با اثرات هرزه نگاری و راه های جلوگیری از مبتلا شدن به این پدیده ی شوم اجتماعی نیز بیان شده است.

در مقدمه ی ناشر آمده است:
«پوشیده نیست که این پدیده، وجوه بسیاری از مناسبات و معاملات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتّی امنیتی ساکنان زمین و به ویژه ساکنان شرق اسلامی را مبتلای به بحران و آلوده به ناهنجاری رفتاری، در مقیاس خرد و کلان ساخته است.

وجود نوعی پرهیز و تحفّظ (محافظه کاری) در وقت گفت و گو و بررسی این پدیده، یعنی «هرزه نگاری و مستهجن پردازی» در میان مسئولان و مدیران تصمیم گیرنده ی کشوری، در سطح کلان و خانواده ها، در سطح خرد، سبب شده تا این بیماری با گذار از مراتب ابتدایی، در شکل یک بحران خود را بنماید و باعث آن شود تا بسیاری از فرصت ها برای کنترل و اصلاح گری از بین برود. اثر حاضر پیش درآمدی در شناسایی وجوه مختلف این پدیده است و تذکاری برای توجّه جدّی به آن.»

این مجموعه را به تمام جوانان و مسئولان تربیتی پیشنهاد می کنیم.
صفحات کتاب :
198
کنگره :
‏‫‭HQ۴۷۱‏‫‭/پ۴ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‭۳۶۳/۴۷‬
کتابشناسی ملی :
۳۵۷۲۰۱۹
شابک :
978-964-6938-82-3
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه پدیده هرزه نگاری و مستهجن پردازی در جهان معاصر