کتاب نشست تخصصی بررسی تاریخ وقف در ایران pdf

با تاکید بر موقوفه عباسقلی خان شام

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
نظر شما چیست؟
سنت پسندیده وقف در ایران عمری به درازای تاریخ دارد و پژوهش در رابطه با آن در تاریخ نگاری ایران امری ضروری و قابل توجه است. به ویژه اینکه بدانیم در برخی مواقع نیاکان ما با خردورزی دست به اقداماتی زده و مجموعه های ارزشمند و هویت سازی را وقف نموده اند که سالیان سال چراغش روشن و نقشش ماندگار است.

یکی از این موقوفات ارزشمند و هویت آفرین در شهر مقدس مشهد مدرسه عباسقلی خان شاملو است. بنایی متعلق به دوره صفوی با کارکردی آموزشی – دینی و ستاره ای درخشان به لحاظ معماری باقیمانده از دوره صفوی. این مدرسه یادگار عباسقلی خان شاملوبیگلربیگی خراسان بزرگ در دوره صفویه است که با رویکرد تربیت عالم دینی از آن زمان تا کنون با فراز و نشیب های فراوان دایر بوده و چراغش هیچگاه به خاموشی نگراییده است.

واقف نیک اندیش برای دایر ماندن این بنای وقفی تدبیرها کرده و حال بعد از گذر سالیان می توان پی برد که چه اندیشه مترقی در پس این اقدام بوده است. انجمن ایرانی تاریخ شعبه خراسان رضوی با هدف توسعه سنت حسنه وقف در کشور، و با رویکرد بازشناسانه تاریخی، نشست تخصصی تاریخ وقف در ایران را با تأ کید بر موقوفات عباسقلی خان شاملو برگزار نمود.
صفحات کتاب :
304
کنگره :
رده بندی کنگره: ‏‫‬‭BP193/2‏‏‫‭/ن9ت2 1394
دیویی :
297/372
کتابشناسی ملی :
4082382
شابک :
978-600-370-058-1
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه نشست تخصصی بررسی تاریخ وقف در ایران