امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
در کتاب "یادگیری خلاق و الفای ذهنی" خواهید آموخت چگونه در حالت هیپنوتیزم بیاموزیم.
اگر قدری با تأمل ِ بیشتر به خود بنگریم، در می یابیم که در اندرون ما توانایی های بس عظیمی نهفته است و چه بسا برای بسیاری از سؤالات و ابهامات ما، پاسخی وجود ندارد، جز آن ندائی که از اندرون ما مترّنم می شود.

یکی از مشکلاتی که درصد قابل توجهی از افراد با آن دست به گریبان هستند، ضعف حافظه و نقصان قدرت یادگیری است. این رخوت خود را در حفظ کردن یک غزل زیبای حافظ یا حفظ کردن شماره تلفن یک دوست تا یاد گرفتن یک نت موسیقی و ... نشان می دهد.

پس ما، در هر مقام و موقعیتی که باشیم، اگر حافظه ای قوی تر از آنچه که هم اینک داریم، داشته باشیم و یا قدرت یادگیری ما بیشتر از میزان کنونی باشد، قطعاً در موفقیت و راندمان کارمان می تواند مؤثر باشد.

یکی از بارزترین موارد نیاز به حافظه قوی و یادگیری بالا، موارد درسی و قبول شدن در امتحانات مختلف از جمله آزمون کنکور دانشگاه ها می باشد.

اگر به دوستان و آشنایانتان بنگرید، تعداد زیادی را می بینید که در پشت دروازه های دانشگاه ها مانده اند و با آنکه برای گذشتن از سد کنکور بسیار تلاش می کنند، هنوز موفق به شکستن این سد نشده اند.

غالباً به میزان زیاد و با مرارت زیاد درس می خوانند و نه تنها هزینه های مادّی زیادی را صرف قبول شدن در دانشگاه ها نموده اند، بلکه موجبات آزردگی خاطر خود و خانواده شان رافراهم کرده اند.

تجربه نشان داده است که درس خواندن ِ صِرف، نمی تواند راه مؤثری برای این حل معضل باشد و علاوه بر درس خواندن شاخصه های دیگر نیز مهم است. اعتماد به نفس، ایجاد انگیزه، آرامش، خوش بینی و ... مواردی هستند که اگر به آن ها مجهز باشیم، درصد قبولی ما تا حد بسیار زیادی افزایش می یابد.

اگر در جلسه امتحان هول کنید، بترسید و دست و پایتان را گم کنید، شما به سهولت، زحمات یک ساله خود را بر باد داده اید و ممکن است سرنوشت شما کاملاً در مسیری دیگر قرار گیرد. برای آن که چنین اتفاقی نیفتد، فرد به هر وسیله و ابزاری متوسل می شود؛ ولی معمولاً از بهترین ابزار غافل می ماند.
دیویی :
‭371/30281
کتابشناسی ملی :
2032713
شابک :
3-2-93819-964-978
سال نشر :
1388
صفحات کتاب :
76
کنگره :
LB1049‭‏‫‬‭‬‭/ھ25ی2 1388

کتاب های مشابه یادگیری خلاق و آلفای ذهنی