امتیاز
5 / 4.5
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خرید چاپی
89,000
14%
ت 76,540

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب دختران هم شهید می شوند از آزاده فرزام نیا(نویسنده کتاب) که در انتشارات بوی شهر بهشت چاپ و نشر شده است که داستان شهادت دختر 13 ساله مشهدی (مهری زارع عباس‌آبادی)  را روایت می‌کند.

معرفی کتاب دختران هم شهید می شوند

درست رو به روی ضریح نشسته بودند. محمدعلی به دیوار تکیه داده بود و به آدم های نزدیک ضریح که می خواستند هر جور شده دست شان را به ضریح برسانند، نگاه می کرد.
مهری هم سرش را انداخته بود پایین و زیارت نامه می خواند. هر وقت که با مهری می آمدند حرم، همین جا می نشستند تا یک دلِ سیر با امام رضا علیه السلام حرف بزنند. همیشه تا مهری می گفت:
«بابا منو نمی بری حرم؟» محمدعلی سریع راه می افتاد. مهری برایش چیز دیگری بود، مخصوصاً حالا که سیزده ساله شده بود و قدش تا سرشانه محمدعلی می رسید.
درست مثل غنچه گل که هر روز بازتر می شد. هنوز نگاه محمدعلی به ضریح بود که حواسش رفت به قربان صدقه رفتن مهری برای نوزادی که توی بغل مادرش بود.
چادر سیاه مهری با آن گل های زردِ ریز، بیشترِ صورتش را گرفته بود اما محمدعلی می توانست از پشت همان چادر هم صورت سبزه دخترش را با آن ابروهای پرپشت مشکی و چشمان قشنگ ببیند. توی دلش قربان صدقه مهری می رفت. چقدر دوستش داشت.
هیچ وقت به او نگفته بود که بعد از حسن و آن پسر دیگرشان که عمرش به دنیا نبود، خیلی چشم انتظار یک دختر بوده و وقتی که قابله بهش گفته بود «مبارک باشه! بچه ت دختره»، دو تومانی نوی نو را از جیبش درآورده بود تا مژدگانی بدهد به قابله.

 

کتاب دختران هم شهید می شوند

 

کتاب دختران هم شهید می شوند مناسب چه کسانی است؟

کتاب مناسب افرادی است که به خواندن آثار و کتب دفاع مقدس علاقه مند هستند.

بخشی از متن کتاب دختران هم شهید می شوند

وقتی تانک‌های رژیم شاهنشاهی به جمعیت بانوان در چهارراه لشکر مشهد یورش برده بودند، مهری زارع عباس‌آبادی در سیزده‌سالگی در حال تلاش بود تا دوستش، الهه زینال‌پور، دختر نوجوان دیگری، را از زیر تانک نجات دهد.

سر مهری در این حادثه به‌شدت آسیب دید. او در اثر این جراحت، نتوانست بیشتر از سه ماه دوام بیاورد و در بیمارستان شهید شد. الهه هم در همان روز که مهری می‌کوشید او را نجات دهد، شهید شد.

دانلود کتاب دختران هم شهید می شوند

برای تهیه نسخه الکترونیک کتاب دختران هم شهید می شوند می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی فراکتاب دانلود کنید.

صفحات کتاب :
296
کنگره :
PIR8356 /ر4‏‫‬‭د3 1395
دیویی :
‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
4354972
شابک :
978-600-370-090-1‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه دختران هم شهید می شوند