امتیاز
5 / 5.0
نظر شما چیست؟
کتاب "بدرقه تا مقصد" بر اساس زندگی سردار شهید محمد سبزیکار حقیقی، فرمانده گردان ادوات لشکر ۵ نصر و در قالب داستان نگارش یافته است.

جنگ تحمیلی ۸ ساله ای که در میانه سال ۱۳۵۹ با حمایت همه جانبه دنیای استکبار و سردمداران جاهلیت قرن بیستم منطقه خاورمیانه به جمهوری اسلامی نوپای ایران تحمیل شد، در کنار خسارات سنگین مادی و معنوی، موجد فرهنگی برخاسته از ایمان و اراده و اخلاص مردان مجاهدی شد که برای همیشه بر تارک فرهنگ و تمدن ایران اسلامی خواهد درخشید؛ فرهنگ ارزشی دفاع مقدس و ایثار و شهادت.

برای تثبیت و ترویج این میراث گران بها راه کارهای مختلفی مطرح شده است. برگزاری یادواره های شهدا، تجلیل از فرماندهان دوران دفاع مقدس، گردهمایی هایی برای شنیدن خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت، تولید فیلم و اجرای تئاتر و برنامه های رادیویی از آن جمله است؛ اما بیشتر تلاش هایی که در این حوزه صورت می گیرد، علاوه برآن که جنبه شفاهی دارد، جامعه هدف آن نسل فعلی است. این مهم اگرچه امری ضروری است، اما به دلیل خاصیت اغلب شفاهی آن از تاثیرگذاری لازم و طولانی مدت برای تثبیت آموزه های دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ برخوردار نیست.

نگاهی به تاریخ فرهنگ ها و تمدن های مختلف نشان می دهد که آن چه باعث پایایی ارزش های اجتماعی و تبدیل شدن آن به فرهنگ و تمدن شده است، رابطه مستقیمی با مکتوب شدن ارزش های جامعه دارد. فرهنگ غنی ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل های آینده نیز برای ماندگاری و مصون ماندن از تحریف باید به صورت مکتوب و در قالب کتاب برای نسل حاضر و نسل های آینده درآید تا امر تثبیت و ترویج آن تحقق پذیرد.
کنگره :
DSR1626‭‬ ‭/س174‏‫‬‭ر2 1390
دیویی :
‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
2342437
شابک :
‏‫978-600-5146-95-0
سال نشر :
1390
صفحات کتاب :
120

کتاب های مشابه بدرقه تا مقصد