امتیاز
5 / 5.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ترجمه صوتی دعای جوشن کبیر

دعای جوشَن کبیر دعایی است برای شیعیان که در آن خدا به نام ها و صفات گوناگون که در آیات و روایات اسلامی آمده است خوانده می شود. از دیدگاه شیعیان، «جوشن کبیر» توسط جبرئیل به محمد آموخته شده و خواندنش، از اعمال مخصوص شب های قدر محسوب می شود «جوشن کبیر» شامل ۱۰۰ فراز یا بخش است که هر فراز، شامل ۱۰ نام از نام های خداوند است (به جز فراز ۵۵ که شامل ۱۱ نام است). در این نتیجه این دعا، شامل ۱۰۰۱ نام از نام های خداوند است. تعداد زیادی از نام ها، تعابیر و اصطلاحات به کار رفته در این دعا، برگرفته از قرآن هستند.

درباره ترجمه صوتی دعای جوشن کبیر

در روایتی از امام سجاد(ع) آمده است که ایشان از پدر بزرگوارشان و او از جدّ بزرگوارش حضرت رسول اکرم(ص) نقل فرموده است که:دعای جوشن کبیر از دعاهای معروف و بسیار با فضیلت است.

این دعا از طرف خدا توسط جبرئیل امین به پیامبر اسلام(ص) آموخته شد. حضرت محمد(ص) در یکی از جنگ ها زره (جوشن) سنگینی را پوشیده بودو این باعث ناراحتی و به درد آمدن بدن مبارک حضرت شده بود. حضرت به درگاه خداوند دعا و استغاثه نمود، در این هنگام جبرئیل نازل شد و عرض کرد: خداوند سلام می رساند و می گوید: جوشن (=زره) را در آور و این دعا (دعای جوشن کبیر) را بخوان که این دعا برای تو و امتت مایة ‌امان است. پس دعای جوشن کبیر دعایی است که آن را جبرئیل از طرف خداوند به پیامبر اسلام(ص) یاد داده است.

چون این دعا به جای جوشنی(زره) که به تن رسول خدا(ص) بود، به دعای جوشن کبیر( در مقابل جوشن صغیر که کوتاه تر است) معروف شد. این دعا از ۱۰۰ فصل تشکیل شده‌است که پس از پایان هر بخش، عبارت «سُبْحَانَکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ» خوانده می‌شود. در جوشن کبیر، ۱۰۰۱ نام از نام‌هایی که مسلمانان برای خدا متصور هستند ذکر شده‌است.

کتاب های مشابه ترجمه صوتی دعای جوشن کبیر