امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,000
نظر شما چیست؟
شما در این کتاب که به صورت دوزبانه (فارسی - انگلیسی) می باشد با شهر تهران آشنا خواهید شد.

کلان شهر تهران یکی از بزرگترین و زیباترین پایتخت های قاره آسیا می باشد. و در رده جهانی دارای مقام, مرتبه در رده های گوناگون سیاسی و فرهنگی است. این شهر با داشتن جمیعتی بالغ بر۱۲۱۴۷۵۴۳ نفر، بزرگترین استان ایران از نظر بازار مصرفی بوده و نیز با وجود تمامی امکانات بازاری و بازاریابی قلب تجاری ایران به شمار می آید.
این استان ۲۰ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده در مجموع با قدرت اقتصادی کل کشور قابلیت های ویژه ای در بخش اقتصادی و صنایع به خود اختصاص داده است. این استان از شمال به استان مازندران، از جنوب به استان قم، از غرب به استان قزوین و از شرق به استان سمنان محدود می شود. در مورد ارتفاعات موجود در استان تهران می توان از رشته کوه های البرز نام برد که این استان را از همسایه شمالی خود جدا می کند؛ این ارتفاعات از غرب به شرق افزایش می یابد و در قله دماوند به حداکثر ارتفاع خود می رسد.

همچنین استان تهران به عنوان مرکز سیاسی جمهوری اسلامی ایران می باشد، این شهر با داشتن دانشگاه ها و مراکز علمی متعدد یکی از بزرگترین مراکز تربیت دانشجویان در عرصه های گوناگون علمی است. موقعیت سیاسی خاص آن را مرکز توجه قدرت های جهانی قرار داده است.
کتابشناسی ملی :
4584464
شابک :
978-600-6823-58-4‬
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
264
کنگره :
DSR2007‭‬‭ /ھ43‭‮الف‬73 1395
دیویی :
955/122

کتاب های مشابه تهران