کتاب فرهنگ سیاسی pdf

رویکردی مغفول در فرایند دموکراسی سازی و شناخت جوامع

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟
امروزه اهمیت فرهنگ سیاسی در روابط بین الملل و دوران جهانی شدن، بیش از بیش برجسته شده است. علاوه بر اینکه دریافت شکل نظام های سیاسی مستلزم شناخت این بعد از جوامع است، پیش بینی رفتار سیاسی کشورها که برآمده از بعد ذهنی سیاست است نیز مطالعه فرهنگ سیاسی را اجتناب ناپذیر می کند.

برای ایجاد تغییر و تحول در نظام های سیاسی باید به این بعد از جامعه توجه خاص داشت. در اهمیت فرهنگ سیاسی در نظام سیاسی ملی همین بس که بدانیم اگر نظام سیاسی دو بعد داشته باشد، بعد عینی آن که ساختار سیاسی است بازتابی است از بعد ذهنی آن.

با دریافت اهمیت نقش فرهنگ در شکل نظام ها و رفتارهای ملی و بین المللی آنها، توجه و اهمیت آن در برابر زمینه هایی چون قدرت نرم، دیپلماسی فرهنگی و عمومی و رابطه آنها با فرهنگ سیاسی صد چندان می شود.

تجربه شکست دموکراسی سازی در میانه قرن بیستم در برخی از کشورها، از جمله آلمان و ایتالیا، عامل عمده ای شد برای توجه به عامل ذهنی سیاست در جوامع، که همان فرهنگ سیاسی یا بعد ذهنی سیاست است.

در نتیجه، گرچه این رویکرد یک موضوع مستقل است اما به نحو بارزی با مطالعات فرایند دموکراسی سازی قرین است، به همین دلیل در عنوان کتاب و فصول آن همواره به این رابطه توجه شده است.
دیویی :
‏‫‬‭‭306/2‬
کتابشناسی ملی :
‎1‎9‎4‎3‎4‎2‎8
شابک :
978-964-439-448-5
سال نشر :
1389
صفحات کتاب :
235
کنگره :
‏‫‬‭‭JA75/7‬‏‫‬‭‭/ق2ف4 1389‬

کتاب های مشابه فرهنگ سیاسی