کتاب تاریخ تمدن ایران(جلد سوم) pdf

امپراطوری پارس باستان؛ فرهنگ، تمدن و جامعه در امپراطوری پارس

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,500
نظر شما چیست؟
این کتاب به بررسی فرهنگ و هنر و آداب و رسوم مردم ایران قبل از ورود اسلام می پردازد. همچنین تاریخ این دوره را بصورت گذرا بررسی می کند.

تاریخ سرگذشت انسان‌هایی است که در طی قرون متمادی پا به عرصه‌ی ظهور نهاده و هر یک به میزان قدرت خود منشاء اثراتی در محیط زندگی خود بوده‌اند. گاه بزرگانی با صلابت و شجاعت یا با رویکرد عادلانه‌شان در کسوت رهبری جهانی رخ نموده، از خود خاطره‌ای جاودان به یادگار گزاردند.

هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان سه سلسله تأثیرگذار در تاریخ قبل از اسلام ایران هستند. فارغ از نقدها و قضاوتهای ارزشی، ایرانیان در دوره این سلسله ها بهترین‌ها و اولین‌ها در زمان خود بوده‌اند و مجد و عظمت ایران در این دوران برای همیشه اسطوره گشت بطوریکه به مدت مدیدی الگویی دست نیافتنی برای دیگر قدرت‌های آن روزگار بود

نویسنده کتاب حاضر نیز به واسطه آوازه‌ی بلند ایران باستان دست به کار کاوش و تحقیق شده است. با تمام احترام به کار تحقیقی ایشان نکته مهم آنکه ایشان بدون هیچگونه حس وطن دوستی نسبت به ایران و ایرانیان این اثر را پدید آورده، و تنها گیرایی و جاذبه تمدن متعالی این مرز و بوم محرک وی بوده است و این وظیفه هر ایرانی فرهیخته‌ای را در شناساندن ایران به جهانیان سنگین‌تر می کند.
صفحات کتاب :
194
کنگره :
‫‬‭DSR10‫‬‭/ب9‮الف‬8 1390
دیویی :
‫‬‮955[ج]
کتابشناسی ملی :
2625802
شابک :
‬‭978-600-6323-12-1
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه تاریخ تمدن ایران(جلد سوم)