امتیاز
5 / 4.2
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
40,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب شفای زندگی، اثر لوئیزهی با ترجمه سمانه فلاح به رشته تحریر درآمده و در انتشارات طاهریان منتشر و در دسترس علاقه مندان به کتاب های به سوی موفقیت و سبک زندگی قرار گرفته است.

معرفی کتاب شفای زندگی

 نویسنده کتاب شفای زندگی تلاش دارد دانش و دانسته هایش را به مخاطب انتقال داده و به آن ها بیاموزد که چگونه، به خودشناسی و خودانگیزشی برسند. این کتاب قسمت هایی از کتاب {شفای بدن} را داراست که به مخاطب طرح ها، نمونه ها و {الگو}های ذهنی فوق العاده جذاب و تاثیرگذار را می آموزد و تاکید می کند که با انجام تمرین های این کتاب می توان، تحولی بزرگ را در زندگی شخصی و اطرافیان ایجاد نمود.

خلاصه کتاب شفای زندگی

کتاب شفای زندگی در چهارده فصل به نگارش درآمده است که به عناوین و موضوعاتی نظیر؛ چیزی که من به آن معتقدم، مشکل اصلی چیست؟، ریشه ی مشکل از کجاست؟، آیا درست است؟، در حال حاضر چه کاری باید انجام دهیم؟، مقاومت برای تغییر، چگونه تغییر کنیم؟، دستیابی به شرایط جدید، کارهای روزانه، ارتباطات، کار، موفقیت، سعادت و خوشبختی و بدن پرداخته و به بررسی و تحلیل آن ها می پردازد.
نویسنده کتاب حاضر، چگونگی اندیشه و بینش خود از این دنیا و زندگی را تشریح می کند و می خواهد این مسئله ی مهم که «ما صددرصد در برابر همه تجربه هایمان مسئول هستیم.» را برای مخاطب روشن نماید و این نکته و تذکر را یاد آور شود که هر تفکری که در سر می پرورانیم، پیش روی ما را خواهد ساخت.

فهرست کتاب

این کتاب در 14 فصل با عناوین ذیل نگاشته شده است.

 چیزی که من به آن معتقدم
مشکل اصلی چیست؟
ریشه مشکل از کجاست؟
آیا درست است؟
در حال حاضر چه کاری باید انجام دهیم؟
مقاومت برای تغییر
چگونه تغییر کنیم؟
دستیابی به شرایط جدید
کارهای روزانه
ارتباطات
کار
موفقیت
سعادت و خوشبختی
بدن

دانلود کتاب شفای زندگی

نسخه ی الکترونیکی کتاب شفای زندگی را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید وسپس در کتابخوان فراکتاب آن را مورد مطالعه قرار دهید.

برشی از متن کتاب

فصل ۲ مشکل اصلی چیست؟

«برای شناخت هر چیز باید درون آن را دید»
این روزها دردهای فراوانی دارم، نمی دانم چرا بدنم آسیب دیده است، معده ام خونریزی کرده است، دلم درد می کند، پایم پیچ خورده است، آب ریزش بینی دارم، سوزشی شدید در قلبم احساس می کنم، موقع راه رفتن لنگ می زنم، نمی توانم خوب حرف بزنم، خوب بشنوم، خوب ببینم و ..... تمام این ها را به یک باره در خود احساس می کنم. آیا چیزی هست که در مقابل جسم رنجور من روحم را آرام کند؟
رابطه ام با همه قطع شده است، نمی دانم چرا هیچ کس برای من ارزشی قائل نیست، هیچ کس سراغی از من نمی گیرد، دنبال من نمی گردد و از من حمایت و یا حتی یادی نمی کند. برای آرام شدن مجبورم که خود را سرزنش کنم، تا شاید با به گردن گرفتن اشتباهات ریز و درشت حق را به دیگران بدهم و خود را مسئول این همه تنهایی و طرد شدگی بدانم. می دانم که با پذیرش گناه می توانم دردهای روحی ام را تسکین دهم. هیچ پولی برایم باقی نمانده است.
نمی دانم چرا هر چه را که داشته ام، خرج کرده ام. حال نمی دانم با دستان خالی چطور زندگی کنم. احساس می کنم وقتی پولی ندارم، هیچ انگیزه ای برای ادامه زندگی نیز نخواهم داشت.
زندگی آن طور که می خواهم پیش نمی رود، هرگز نمی توانم کارهایم را باب میل خود به پایان برسانم. نمی دانم چه کار باید بکنم تا دیگران از من راضی باشند. آن قدر دل زده شده ام که دیگر آرزوهایم برایم معنا ندارند. برای دیگران نیز مهم نیست که من چه می کنم و چه آرزوهایی دارم. من هیچ توانایی و استعداد امیدوار کننده ای ندارم که حداقل به آن ها دل خوش باشم. حتی ساده ترین کارها برایم بسیار بسیار دشوار است و من نمی توانم ذره ای از آن ها را درست انجام دهم. هیچ چیز در من اثر ندارد و من مات و مبهوت این همه ناتوانی و بی علاقگی خود نسبت به همه چیز شده ام.
هنگامی که با هر یک از بیماران خود صحبت می کنم، حداقل یکی از جملات بخش ابتدایی این فصل را از زبان آن ها می شنوم. اگرچه گفته های آن ها برای من تکراری هستند، اما برای آن ها بسیار دردناک و مأیوس کننده می باشند. در مقابل آن ها من کاملاً آرام می نشینم و به آن چه که می گویند گوش می دهم. چون می دانم که تمام این گله ها و شکایت ها زاییده ی افکار آن هاست و این الگوهای ذهنی آن قدر در ذهن آن ها مرور شده که به بدترین شکل در مغز آن ها ثبت شده اند و آن ها را آزار می دهند.
حال من از شما می خواهم که چنین مسائلی را در خود بررسی کنید تا متوجه شوید که مشکل شما چیست و از کجا سرچشمه می گیرد. بدین منظور من سؤالات بسیار بسیار مهم و پایه ای را برایتان آماده کرده ام. این سؤالات همان سوالاتی هستند که من از تمام بیمارانم می پرسم. شما نیز می توانید هر یک از آن ها را بخوانید، خوب به آن ها فکر کنید و در آخر به آن ها پاسخ دهید.
- اتفاقات زندگی تان را به طور کلی چگونه ارزیابی می کنید؟
- سلامتی شما در چه وضعیتی قرار دارد؟
- برای زندگی خود چه کارهای مهمی انجام داده اید؟
- آیا از شغل خود راضی هستید؟
- از نظر مالی در چه شرایطی به سر می برید؟
- تنها چیزی که در زندگی بدان عشق می ورزید، چیست؟
- آخرین ارتباطی که داشته اید چگونه به پایان رسیده است؟
- ارتباطات قبلی تان را چگونه آغاز کردید و به پایان رساندید؟
- آیا می توانید توضیح مختصری از دوران کودکی تان بدهید؟
هنگامی که بیماران لب به سخن می گشایند و حرف می زنند من فقط به حرکات بدن و حالت آن ها توجه می کنم. چون پاسخ تمام سؤالات آن ها را قبل از اینکه بشنوم، می دانم و چیز تازه ای برایم وجود ندارد. همان طور که آن ها حرف می زنند، من بیشتر به افکار و نیازهای آن ها می رسم تا دردهایی که از آن رنج می برند. با به پایان رسیدن اظهاراتشان من تمرین خوبی را در اختیار آن ها می گذارم و بسته به نوع مشکلاتشان روشی را به آن ها معرفی می کنم و از آن ها می خواهم تا درمان نشدن دردهایشان روش ها را ادامه دهند و منتظر نتایج آن بمانند.
تمرین: من باید......
پس از شنیدن گفته ها و شکایت های آن ها خودکار و برگه ای در اختیارشان می گذارم و از آن ها می خواهم که پنج یا شش جمله از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهند بنویسند. این کار برای برخی از بیماران بسیار دشوار است، اما برخی دیگر آن قدر می نویسند که اگر یک دفتر هم در اختیارشان بگذارم در عرض چند دقیقه سیاه می شود. از آن ها می خواهم که جملات خود را با من باید ...... آغاز کنند و سپس از نوشتن تک تک جملات را برایم بخوانند.

علت بیماریها در کتاب شفای زندگی

در کتاب شفای زندگی علت های بسیاری برای بیماری های مطرح شده است. چه علت های روحی و روانی و چه علت های جسمی و محیطی. با خواندن این کتاب می توانید به این علت ها پی ببرید و از راهکارهای اراده شده ی آن استفاده کنید.

درباره نویسنده کتاب شفای زندگی

لوئیز هی نویسنده، سخنران انگیزشی و موسس «خانه ی هی» سال 1926 در لس آنجلس به دنیا آمد. او یکی از مشهورترین نویسندگان در حوزه ی خودشناسی است. لوئیز هی چهار سال بعد از نوشتن کتاب شفای زندگی به فکر تاسیس موسسه ای افتاد تا در آن آموزه هایش را به مخاطبان آمورش دهد و به این ترتیب «خانه ‌ی هی» تاسیس شد. او در این موسسه همراه با نویسندگان و ناشران دیگر حوزه ی خودشناسی آموزه هایش را تدریس می کرد.

کتاب شفای زندگی صوتی

کتاب صوتی شفای زندگی با گویندگی سحر بیرانوند را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس به آن در کتابخوان فراکتاب گوش فرا دهید.

دانلود کتاب شفای زندگی

مشخصات کتاب شفای زندگی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: طاهریان
نویسنده: لوئیزهی
مترجم: سمانه فلاح
تعداد صفحه: 176
موضوع: موفقیت و سبک زندگی، روانشناسی
قالب: الکترونیک و صوتی

 

کنگره :
BF637‭‬ ‭/خ9‫‭ھ9 1394
دیویی :
158
کتابشناسی ملی :
3694004
شابک :
978-600-6235-59-2
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
176

کتاب های مشابه شفای زندگی